Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LİNEER CEBİR Üçüncü Düzey MAT116 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜLŞAH ÖZIŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜLŞAH ÖZIŞIK
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar,vektör uzayları, alt uzaylar, bazlar, boyutlar, lineer dönüşümler. Bu ders sayesinde Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu ders ile Enerji Sistemleri Mühendisliği öğrencilerine Lineer Cebir bilgilerini aktarmak, muhakeme gücünü artırmak, bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğretmektir.

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar; matrisler, determinantlar
2 Matrislerin toplanması ve çarpılması
3 Bir matrisin transposesi; Bir matrisin tersi
4 Lineer denklem sistemleri; Gauss yok etme yöntemi
5 Gauss Jardon metodu
6 LU ayrıştırma yöntemi. Cramer kuralı
7 Katsayılar matrisi ve genişletilmiş matris
8 Lineer bağımsızlık ve bir matrisin rankı
9 Homojen ve homojen olmayan sistemler
10 Mühendislik uygulamaları; Devre analizinde lineer cebir kullanımı
11 Titreşim problemlerinde lineer cebir kullanımı
12 Vektörler. Koordinat dönüşümleri ve mühendislik uygulamaları
13 Özdeğerler ve özvektörler
14 Mühendislik sistemlerinde özdeğer ve özvektörlerin uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin Genel Matematik dersinde öğrendikleri bilgiler üzerine yeni bilgiler koymalı.
2 Matrisler, lineer denklem sistemleri, determinantlar, Vektör uzayları anlamalı.
3 Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olmalı.
4 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmış olmalı.
5 Matris ve Determinantların uygulama alanlarını öğrenmeli.
6 Lineer Denklem sistemlerinin nasıl çözüleceğini anlamalı.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 3 3
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Lineer Cebir, F. Başar, Sürat Üniversite Yayınları, 2012 Lineer Cebir, D. Taşcı, Ankara, 2012
Yardımcı Kaynaklar Lineer Cebir, H.H.Hacısalihoğlu, Gazi Üniversitesi Yayınları,2002. Lineer Cebir, F. Başar, Sürat Üniversite Yayınları, 2012

Ders İle İlgili Dosyalar