Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KAN VE HEMOSTAZ İkinci Düzey FZY 508 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BURAK TAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üye. K.Erdem Başaran
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Sunum, anlatım , ders materyali, ders notları
Dersin Amacı Kan fizyolojisi ile ilgili kanın özellikleri,yapımı,kanda oksijen ve CO2 taşınması ve etkileyen faktörler, kan pıhtılaşma mekanizması,kan grupları gibi konular hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirme yapabilmek
Dersin Tanımı Kan fizyolojisi ile ilgili kanın özellikleri,yapımı,kanda oksijen ve CO2 taşınması ve etkileyen faktörler, kan pıhtılaşma mekanizması,kan grupları gibi konular hakkında bilgi sahibi olmak, değerlendirme yapabilmek

Dersin İçeriği
1 Kanın fiziksel ve kimyasal özellikleri,
2 Eritrositler, anemi, polisitemi,
3 Lökositler, enflamasyon
4 Kan yapımı, eritropoiesis
5 Kan yapımı, leucopoiesis
6 Bağışıklık, allerji,
7 Trombositler
8 Kan grupları
9 Hemostaz ve kan pıhtılaşması
10 Fibrinolitik sistem
11 Antikoagülanlar
12 Kan transfüzyonu ve transfüzyon reaksiyonları
13 Kan fizyolojisinde güncel bilgiler ve sunumlar
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanın fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklayabilir
2 Kan gruplarını , kan transfüzyon reaksiyonlarını tartışabilir
3 Kanın pıhtılaşma mekanizmasını ve ilgili bozuklukları yorumlayabilir
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2 Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4 Bilimsel bakışa sahip olmak
5 İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8 Bilimsel yenilikleri takip etmek
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12 Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ödevler 2 14 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 14 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 28 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 14 14
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tıbbi Fizyoloji ( A.Guyton ), İnsan Fizyolojisi ( Ganong ), The cell physiology, The principle of physiology Principles of Physiology (R.Berne, M. Levy,Walf Publishing Ltd.,1990), Human Physiology (A. Vander, J. Sherman, D. Luciano, Mc Graw Hill Inc.)
Yardımcı Kaynaklar Web sitesi kaynakları,

Ders İle İlgili Dosyalar