Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OKUMA BECERİLERİ 1 İkinci Düzey AÖP 103 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Almanca
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Almanca okuduğunu anlama becerisi, değişik okuma teknik ve stratejileri, metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlam ilişkilerini çözümleme.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Kenntnisse vermitteln, wie dieses Seminar gestaltet wird.
2 -Lesen als Verstehen
3 -Der König der Mathematiker
4 -Die Buddenbrooks
5 -Hat das Fernsehen an allem Schuld?
6 -Harry Potter kommt um Mitternacht. -Auch Blinde können sehen.
7 -Ein Notenschlüssel aus Brot. -Von Köln nach Düsseldorf.
8 Zwischenprüfung
9 -Lachen ist gesund -Ein total vernetztes Haus.
10 -Auf hoher See. -Musik, Musik, Musik
11 -Wunderkinder -Die Technik beisst auch Maedchen nicht.
12 -Max und Moritz -Die Arena auf Schalke
13 -Die Currywurst -Die Fensterscheiben wackelten
14 -Üben, üben, üben -Informationsgesellschaft und Sozialstaat
15 Finalprüfung
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yabancı dilde okuma becerisini geliştirir. - Basit metinleri ses ve vurgulama açısından doğru olarak yüksek sesle okuyabilir. - Basit metinleri genel hatlarıyla açıklar. - Gittikçe hızlanan bir okuma temposu edinir.
2 Yabancı dilde anlama becerisini geliştirir. - Metindeki ana fikir ve yardımcı fikirleri bulabilir.
3 Yabancı dilde yazma becerisini geliştirir. - Sözlü olarak anlatabildiklerini, dil bilgisi ve yazım kuralları açısından doğru yazar. - Dinlediği sözcük, tümce ve düzeyine uygun kısa metinler yazar. - Başlangıcı verilen basit öykülerin devamını tamamlar.
4 Değişik türde Kompozisyonları tanıyıp, örnek kompozisyonlar yazar. Dinleme becerisi geliştirir. - Birini dinlerken not alır. - Özet çıkarır. - Aynı görüşte ya da karşıt görüşte olduğunu belirtir.
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     57
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hüseyin Arak: Prüfungsfragen für Deutsch, Hacettepe-TAŞ yay, Ankara 2009.
Yardımcı Kaynaklar http://www.lesenonline.de/themen_lesen.php?id=523 http://www.audilex.de/ http://www.lernspiele.at/lese2000.html http://www.chromis.de/main.php?sn=41&product=3

Ders İle İlgili Dosyalar