Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÖPEK VE KEDİLERDE SOLUNUM SİSTEMİ HASTALIKLARI Üçüncü Düzey VİH 502 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İHSAN KELEŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İHSAN KELEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Köpek ve kedilerde solunum sistemi hastalıklarının teşhis, tedavi ve diğer yaklaşımlarının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Köpek ve kedilerde solunum sisteminde görülen enfeksiyöz ve nonenfeksiyöz problemler.

Dersin İçeriği
1 Solunum sistemi hastalıklarının klinik değerlendirilmesi
2 Burun hastalıkları
3 Larenks hastalıkları
4 Trachea hastalıkları
5 Bronş hastalıkları (1)
6 Bronş hastalıkları (2)
7 Akciğer paranşim hastalıkları (1)
8 Akciğer paranşim hastalıkları (2)
9 Akciğer paranşim hastalıkları (3)
10 Sınav
11 Mediastinal hastalıklar(1)
12 Mediastinal hastalıklar(2)
13 Pleural ve extrapleural hastalıklar(1)
14 Pleural ve extrapleural hastalıklar(2)
15 Pleural ve extrapleural hastalıklar(3)
16 sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde solunum sistemi hastalıkları hastalıklarını öğrenir.
2 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde solunum sistemi hastalıklarının klinik teşhisini öğrenir.
3 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde solunum sistemi hastalıklarını laboratuvar teşhisini öğrenir.
4 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde solunum sistemi hastalıklarının ayırıcı tanısını öğrenir.
5 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde solunum sistemi hastalıklarının tedavisini öğrenir.
6 Bu dersi alan öğrenci köpek ve kedilerde solunum sistemi hastalıklarından korunmayı öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 14 1 14
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 14 1 14
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork. Appel MJ. Virus infections of carnivores. 1987. Elsevier Science Aiello SE, 1998. The Merck Veterinary Manual Tahsin YEŞİLDERE, Oktay DEPREM, Veteriner Hekimlikte 5 Dakikada Konsültasyon Kedi ve Köpek Rozanski, Çeviri Editörü, Prof.Dr. Tahsin Yeşildere, Dr. Oktay Deprem, 2009, Köpek ve Kedilerde Acil ve Kritik Bakım Hekimliği, İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork. İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıkları, Medisan, Ankara. Tarık Bilal, Yeni doğanların İç hastalıkları, 2007

Ders İle İlgili Dosyalar