Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE SAĞLIĞI İkinci Düzey HAS 505 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri 4 yıllık lisans mezunu olmak
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HASAN DURMUŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN CEYHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Çevre sağlığını öğretmek
Dersin Tanımı Bir yarıyıl devam eden derstir. Dersler teorik verilmektedir

Dersin İçeriği
1 Çevre sağlığı ve terminolojisi
2 Çevre ve hastalıklar
3 İçme ve kullanma sularına giriş
4 İçme ve kullanma sularının arıtılması
5 Hava kirliliği
6 Katı atıklar ve zararsız hale getirilmesi
7 Sıvı atıklar ve arıtma
8 Sıcaklık (vücutta ısı dengesi)
9 İçme ve kullanma sularının aralizi
10 Gürültü
11 Radyasyon
12 Kayseride su sağlanması ve su güvenliği
13 Kayserinin katı atık depolama istasyonu
14 Kayseride sıvı atikların arıtılyması uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çevre sağlığı ile ilğili terimleri bilecek
2 Çevreden kayneklenan ve etkilenen hastalıkları tanıyacak
3 İçme ve kullanma suları ile ilğili terminolojiyi bilecek
4 Suların içilebelmesi için nasıl arıtıldıgını öğrenecek
5 Havayı kirleten faktörleri ve kirletme kriterlerini bilecek
6 Katı atıkların neler olduğunu ve toplum için önemini kavrayacak
7 Sıvı atıkların kaynaklarını bilecek ve nasıl arıtıldığını öğrenecek
8 Vücutta ısı denğesinin nasıl sağlandığını ögrenecek
9 Gürültünün kaynaklarını ve alınacak tedbirleri bilecek
10 Radyasyonun ne olduğunu öğrenecek ve sağlık üzerine etkilerini bilecek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     206
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar