Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARMASÖTİK TEKNOLOJİ II LAB. İkinci Düzey FTE 304 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. SEDAT ÜNAL DR.ÖĞR.ÜYESİ TUĞBA EREN BÖNCÜ DR.ÖĞR.ÜYESİ MERVE ÇELİK TEKELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ.GÖR. ESMA NUR USLU
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatma ve laboratuvar uygulaması
Dersin Amacı Reçetelerle ilgili sorunları çözebilmek ve sıvı ve yarı katı preparatları hazırlayabilmek.
Dersin Tanımı Reçete çözümleme, sıvı ve yarı katı preparatların hazırlanmasının öğretildiği pratik laboratuvar dersleri.

Dersin İçeriği
1 Laboratuvar uygulamalarına yönelik bilgilendirme
2 Laboratuvar uygulamalarına yönelik bilgilendirme
3 Süspansiyon tipi preparatlar
4 Süspansiyonda yapılan kalite kontrolleri
5 Süspansiyonda yapılan kalite kontrolleri
6 Emülsiyon tipi preparatlar
7 Emülsiyon tipi preparatlar
8 ARASINAV
9 Emülsiyonlarda yapılan kontroller
10 Emülsiyonlarda formülasyon geliştirme çalışmaları
11 Merhem tipi preparatlar
12 Merhem, Krem, Pat tipi preparatlar
13 Supozituvar ve ovül tipi preparatlar
14 Kozmetik formülasyonlar
15 Dönem Sonu Değerlendirmesi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Reçete çözümü ve reçetede karşılaşılan problemlere çözüm üretir.
2 Sıvı ve yarı katı preparatları hazırlayabilir, kalite kontrollerini yapar.
3 Yenilikleri izleyebilir, eczacılık alanında literatürü değerlendirip yorumlar.
4 Sahip olduğu bilgileri eczacılık teknolojisi alanına aktarır, yeni yaklaşımlar geliştirir.
5 Dünyadaki önemli sağlık otoritelerinin(FDA, EMA, ICH ve WHO) yayınladığı kılavuzları, resmi referans kitapları takip eder ve yorumlayabilir.
6 Araştırma boyunca karşılaştığı sorunlar hakkında çözüm üretebilir. Analitik düşünebilme becerisini kazanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 3 6
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 3 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 10 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Farmasötik Teknoloji Laboratuvar Föyü
Yardımcı Kaynaklar Farmasötik Teknoloji- Temel Konular ve Dozaj Şekilleri, Ed. Ayla Z. Gursoy, Kontrollü salım sistemleri derneği yayını, Piksel Bilişim Matbaacılık Reklamcılık ve Filmcilik Hizmetleri Ltd. Şti., İstanbul, 2004. Martin, A., Physical Pharmacy, Lea&Febiger, Philadelphia, London, 1993. European Pharmacopeia, Council of Europe, Strasbourg, France. Remington: The Science and Practice of Pharmacy, Ed.: A.R. Gennaro, 20th Edition 2000. The United States Pharmacopeia (USP 27, NF 22), The United States Pharmacopeial Convention, Inc., Rockville, ABD, 2004. Aulton M., Pharmaceutics-The Science and Dosage Form design, Churchill Livingstone, 1987. Data bases Physical Pharmacy: Physical Chemical Principles in the Pharmaceutical Sciences, Alfred N. Martin, Pilar Bustamante, A. H. C. Chun, Lippincott Williams & Wilkins; Philadelphia-London, 1993. Elektronik veri tabanları

Ders İle İlgili Dosyalar