Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AR-GE, TEKNOLOJİ VE İNOVASYON YÖNETİMİ Üçüncü Düzey TEM 632 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Ar-Ge ve inovasyon kavramlarını tanımalarını sağlamak, Ar-Ge ve inovasyona yönelik projeler tasarlama, geliştirme, uygulama ve yönetme becelerini geliştirmektir.
Dersin Tanımı Arge ve İnovasyon kavramları, Ar-Ge, inovasyon ve teknoloji yönetimi, Rekabette Ar-Ge ve İnovasyonun Yeri ve Önemi, Türkiye’de ve Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon, Sistematik Ar-Ge ve İnovasyon Yönetimi Süreçleri, Durum/Problem Analizi Metotları, Fikir Geliştirme ve Yaratıcılık Metotları, Ar-Ge ve inovasyona projelerine yönelik destek olanakları, İnovatif fikir üretimi ve proje geliştirme.

Dersin İçeriği
1 Ar-Ge ve İnovasyon nedir?
2 Ar-Ge, İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi
3 Rekabette Ar-Ge ve İnovasyonun Yeri ve Önemi
4 Türkiye’de ve Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon
5 Türkiye’de ve Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon
6 Sistematik Ar-Ge ve İnovasyon Yönetimi Süreçleri
7 Sistematik Ar-Ge ve İnovasyon Yönetimi Süreçleri
8 Durum/Problem Analizi Metotları
9 Durum/Problem Analizi Metotları
10 Fikir Geliştirme ve Yaratıcılık Metotları
11 Fikir Geliştirme ve Yaratıcılık Metotları
12 Ar-Ge ve inovasyona projelerine yönelik destek olanakları
13 İnovatif fikir üretimi ve proje geliştirme
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnovasyon ve Ar-Ge kavramlarının anlayabilme
2 Ar-Ge, inovasyon ve teknolojik faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli becerilere sahip olma kazanma
3 Yüksek katma değerli ürünleri ve pazarın ihtiyaçlarını tespit edebilmek için gerekli mekanizmaları anlayabilme
4 Ar-ge ve inovasyon projelerini organize edebilme ve planlayabilme
5 Ar-ge ve inovasyon projelerinin başarılı olması için gerekli faktörleri değerlendirme
6 Ar-ge ve inovasyon projelerinin yönetiminde yararlanılan teknikleri kullanabilme
7 Ar-ge ve inovasyon projelerinde gerekli karar verme becerisine sahip olma
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 10 50
Toplam iş yükü     180
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notu
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar