Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI Birinci Düzey RTS446 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ONUR ÖNÜRMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Görsel materyal izleme ve tartışma,
Dersin Amacı Sosyal medya uygulamalarını ve alanla ilgili kuramsal yaklaşımları yakından tanımak.
Dersin Tanımı Sosyal medya uygulamaları ve projelerinin örnekler çerçevesinde anlatılması, tartışılması ve analizi.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanımı, kapsamı ve işleyişi hakkında genel bilgi
2 Yeni iletişim teknolojileri, yeni medya araçları hk. bilgi
3 Yeni medya ve iletişim teknolojilerine kuramsal yaklaşımlar (ağ toplumu, küresel köy, gözetim toplumu, e-demokrasi)
4 Yeni medyayı geleneksel medyadan ayıran özellikler
5 Sosyal medya platformları: Bloglar, wikiler, forumlar, podcastler, sosyal paylaşım ağları
6 Yeni medyanın sunduğu fırsatlar (ticaret, bilgi, sosyal platformlar)
7 Yeni Medya ve Dijital Topluluklar
8 Yeni medya ve iletişim teknolojilerinin toplumsal hayata etkisi
9 Dünyada ve Türkiye’de sosyal medya kullanımı örnekleri (kültürel ve siyasal boyutu)
10 IoT (Internet of Things) ve Yeni Medyaya yansımaları
11 Büyük Veri ve Veri Madenciliği
12 Sosyal Medya Platformlarının Etkin kullanımı ve planlaması
13 Sosyal Medya ve Etik
14 Genel değerlendirme -2
15 Genel değerlendirme -2
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yeni medya ortamını ve yeni medyadaki iletişim biçimlerini tanır
2 Sosyal Medyayı etkin ve profesyonel olarak kullanabilir
3 Sosyal Medya alanında projeler geliştirebilir
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı C. Fuchs – Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş Y. İnceoğlu & S. Çoban (Ed) – İnternet ve Sokak M. Çakır – İnternette Gösteri ve Gözetim L. Lievrouw – Alternatif ve Aktivist Yeni Medya N. Timisi (ed) – Dijital P. Gerbaudo – Twitler ve Sokaklar D. Yengin – Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum M. Foucault – Hapishanenin Doğuşu O. Bailey, B. Cammaerts, N. Carpentier – Alternatif Medyayı Anlamak Z. Bauman, D. Lyon – Akışkan Gözetim K. Lasn – Kültür Bozumu İ. Sayımer (ed) – Yeni Medya Araştırmaları M. Castells – İsyan ve Umut Ağları – İnternet Çağında Toplumsal Hareketler M. Binark – G. Bayraktutan – Ayın Karanlık Yüzü M. Binark – Dijital Oyun K. Kumar – Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları N. Gürsakal – Büyük Veri
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar