Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEKNOLOJİ TEMELLİ DİL ÖĞRENİMİ Üçüncü Düzey ELAN668 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MELİH KARAKUZU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin dil öğrenimi alanında eğitim teknolojilerini öğrenme ortamlarıyla nasıl bütünleştirileceği konusunda farkındalığını sağlamak. Öğrencileri, etkin dil öğrenimi ortamı geliştirmede teknolojiyi kullanma becerileri edinmesi ve bu beceriyle öğrencilerin donatılması.
Dersin Tanımı Ders teknoloji ve dijital(sayısal) ortamların dil öğrenimi ve öğretimi konularıyla nasıl bütünleştirileceğine odaklanmaktadır.Uygulayıcılara teknolojik dil öğrenme malzemelerini gerçek öğrenme ortamlarında uygulamaya koyma konusunda bir bakış açısı kazandırmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Ders İçeriği Tanıtımı
2 Dil Öğrenmede Eğitsel Medya ve Teknoloji: Genel Bakış
3 Teknoloji Kullanımlarında Bakış Açısı. Bölüm 1 Slayt
4 Kuramdan Uygulamaya: Etkin Teknoloji Bütünleşmesinin Temelleri. Bölüm 2 Slayt
5 İkinci Dil Olarak Medya. Bölüm 2 Meskill
6 Medya Özellikleri, Kültür Üzerine, Sınıf İçerisinde, Uygulanabilirlik. Bölüm 2 Meskill (Devamı)
7 21. Yüzyıl Öğretimi için Eğitim Yazılımı. Bölüm 3 Slayt
8 21. Yüzyıl Öğretimi için Teknolojik Araçlar: Temel Takım Bölüm 4 Slayt
9 Medya ve Teknolojilerin İlkeli Kullanımları: İletişimsel Dil Öğretimi, Medya ve Teknoloji
10 Ara Sınav
11 Dinleme: Teknolojiler Sayesinde Teknoloji Hakkında ve Etrafında Konuşma, Dil Öğretimi ve Öğreniminde Dinlemenin Rolü, Ticari Amaçla Üretilmiş İşitsel Malzemelere Karşı Özgün Malzemeler, Dinleme: Sınıf Ötesi
12 Video: Ne? Niçin? Nasıl?. Donanım, Görsellik Edinimi: İletişimsel Edinim, Sınıfta Video Kullanımı, Sınıf İçinde ve Dışında Video
13 Dil Öğreniminde Bilgisayarlar: Yapılandırılmıştan Yapılandırmaya, Bilgisayarlar ve Öğrenme: Kısa Tarihçesi, Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi (BDDÖ), Yazılım, Bilgisayarlar Neleri Yapabilir Neleri Yapamaz? İletişimsel Dil Öğretimi ve Bilgisayarlar
14 Bilgisayar İletişim Araçları, Bilgisayarlar ve Yazma, Uzaktan Öğrenim, Çevrimiçi Öğrenmenin Bazı Toplumsal Sonuçları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci eğitimdeki en son teknoloji konusunda farkındalık sahibi olacaktır.
2 Dil öğrenimi ve öğretimiyle teknolojiyi nasıl bütünleştireceklerine ilişkin bakış açısı kazanacaklardır.
3 Etkili dil öğrenmede teknolojiden faydalanabileceklerdir.
4 ---
5 ---
6 ---
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 7 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 7 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Meskill, Carla (2002) Teaching and Learning in real Time: Media, Technologies and Language Acquisition, Athelsan, Houston, TX, USA
Yardımcı Kaynaklar Roblyer, M.D. and Doering, Aaron H.(2013). Integrating Education Technology into Teaching. Oearson Education, Sixth Edition.

Ders İle İlgili Dosyalar