Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEKNOLOJİ TEMELLİ DİL ÖĞRENİMİ Üçüncü Düzey ELAN668 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MELİH KARAKUZU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin dil öğrenimi alanında eğitim teknolojilerini öğrenme ortamlarıyla nasıl bütünleştirileceği konusunda farkındalığını sağlamak. Öğrencileri, etkin dil öğrenimi ortamı geliştirmede teknolojiyi kullanma becerileri edinmesi ve bu beceriyle öğrencilerin donatılması.
Dersin Tanımı Ders teknoloji ve dijital(sayısal) ortamların dil öğrenimi ve öğretimi konularıyla nasıl bütünleştirileceğine odaklanmaktadır.Uygulayıcılara teknolojik dil öğrenme malzemelerini gerçek öğrenme ortamlarında uygulamaya koyma konusunda bir bakış açısı kazandırmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Ders İçeriği Tanıtımı
2 Dil Öğrenmede Eğitsel Medya ve Teknoloji: Genel Bakış
3 Teknoloji Kullanımlarında Bakış Açısı. Bölüm 1 Slayt
4 Kuramdan Uygulamaya: Etkin Teknoloji Bütünleşmesinin Temelleri. Bölüm 2 Slayt
5 İkinci Dil Olarak Medya. Bölüm 2 Meskill
6 Medya Özellikleri, Kültür Üzerine, Sınıf İçerisinde, Uygulanabilirlik. Bölüm 2 Meskill (Devamı)
7 21. Yüzyıl Öğretimi için Eğitim Yazılımı. Bölüm 3 Slayt
8 21. Yüzyıl Öğretimi için Teknolojik Araçlar: Temel Takım Bölüm 4 Slayt
9 Medya ve Teknolojilerin İlkeli Kullanımları: İletişimsel Dil Öğretimi, Medya ve Teknoloji
10 Ara Sınav
11 Dinleme: Teknolojiler Sayesinde Teknoloji Hakkında ve Etrafında Konuşma, Dil Öğretimi ve Öğreniminde Dinlemenin Rolü, Ticari Amaçla Üretilmiş İşitsel Malzemelere Karşı Özgün Malzemeler, Dinleme: Sınıf Ötesi
12 Video: Ne? Niçin? Nasıl?. Donanım, Görsellik Edinimi: İletişimsel Edinim, Sınıfta Video Kullanımı, Sınıf İçinde ve Dışında Video
13 Dil Öğreniminde Bilgisayarlar: Yapılandırılmıştan Yapılandırmaya, Bilgisayarlar ve Öğrenme: Kısa Tarihçesi, Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi (BDDÖ), Yazılım, Bilgisayarlar Neleri Yapabilir Neleri Yapamaz? İletişimsel Dil Öğretimi ve Bilgisayarlar
14 Bilgisayar İletişim Araçları, Bilgisayarlar ve Yazma, Uzaktan Öğrenim, Çevrimiçi Öğrenmenin Bazı Toplumsal Sonuçları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci eğitimdeki en son teknoloji konusunda farkındalık sahibi olacaktır.
2 Dil öğrenimi ve öğretimiyle teknolojiyi nasıl bütünleştireceklerine ilişkin bakış açısı kazanacaklardır.
3 Etkili dil öğrenmede teknolojiden faydalanabileceklerdir.
4 ---
5 ---
6 ---
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 7 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 7 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Meskill, Carla (2002) Teaching and Learning in real Time: Media, Technologies and Language Acquisition, Athelsan, Houston, TX, USA
Yardımcı Kaynaklar Roblyer, M.D. and Doering, Aaron H.(2013). Integrating Education Technology into Teaching. Oearson Education, Sixth Edition.

Ders İle İlgili Dosyalar