Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA İkinci Düzey HEM 552 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SALİME MUCUK,YRD.DOÇ. DR.TÜLAY BÜLBÜL, YRD.DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SALİME MUCUK,YRD.DOÇ. DR.TÜLAY BÜLBÜL, YRD.DOÇ. DR. EVRİM BAYRAKTAR
Dersin Veriliş Şekli Bu derste öğrenciler gereksinimleri doğrultusunda kadın doğum kliniklerinde uygulama yaptırılır. Uygulamalar sırasında vakalar vaka tartışması şeklinde ele alınır.
Dersin Amacı Bu derste öğrenciye üreme sistemi, gebeliğin oluşumu, doğum öncesi, doğum ve doğum sonu dönemlerle kadının tüm yaşam dönemlerindeki sağlığı ve hastalıklarına ilişkin bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımı içinde kazandırmak.
Dersin Tanımı Bu ders öğrenciye üreme sistemi, gebeliğin oluşumu, doğum öncesi, doğum ve doğum sonu dönemlerle kadının tüm yaşam dönemlerindeki sağlığı ve hastalıklarına ilişkin yeni bilgi ve becerileri, koruyucu hemşirelik yaklaşımı içinde kazandırır.

Dersin İçeriği
1 Giriş,Tanışma , Vaka Konularının Dağıtımı
2 Vaka: Normal gebe takibi ve hemşirelik bakımı
3 Vaka: Abortusta ve Preterm eylemde hemşirelik bakımı
4 Vaka: Plasenta previa ve hemşirelik bakımı
5 Vaka:Preeklamsi-eklamsi-HELLP ve hemşirelik bakımı
6 Ara sınav
7 Vaka:Diyabet + gebelik ve hemşirelik bakımı
8 Vaka:Kalp hastalıkları + gebelik ve hemşirelik bakımı
9 Vaka:Normal doğum sırasında gebe takibi
10 Vaka:Normal doğum sonu ve sezaryen ile doğum sonu dönem hemşirelik bakımı
11 Vaka:Riskli doğum sonu dönem hemşirelik bakımı
12 Vaka: TAH+ BSO ve Hemşirelik Bakımı
13 Vaka:Jinekolojik onkoloji sorunu olan bireye hemşirelik bakımı
14 Dönem sonu sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Doğum öncesi dönemdeki gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
2 Travay sırasındaki gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
3 Doğum sonu dönemde olan gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
4 Kadın sağlığı sorunu olan kadınlara hemşirelik bakımı verebilecek
5 Aile planlaması danışmanlığı yapabilecek
6 Diyabeti olan gebeye hemşirelik bakımı verebilecek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 6 8 48
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Aydın T, Başer M, Mucuk S ve Ark. Teknik Uygulama Becerileri Öğrenim Rehberi. Geçit Ofset Matbaa, Kayseri, 2003 Taşkın L Labour and Women Health,Sistem ofset matbaacılık Ankara, 2003 Çavuşoğlu H. Child Health and Diseases Nursing. Sistem Ofset, Ankara, 2008:171–173
Yardımcı Kaynaklar Murray SS, McKinney ES, Gorrie TM. Foundations of Maternal – Nevborn Nursing (Third Edition), W.B Saunders Company, Philadelphia, Pennsylvania 2002. 2. Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. (VI. Baskı), Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 2003. 3. Şirin A, Kavlak O. Kadın sağlığı. BEDRAY Basın Yayıncılık, İstanbul 2008. 4. Gilbert ve Harmon. (Çev.Ed. Taşkın L). Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı. İkinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, Ankara,2002. Yardımcı Kaynaklar 1. Guyton AC, Hall JE. Textbook of Medical Physiology (10 th ed). WB.Saunders Company, Philadelphia 2001. 2. Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki Matbaacılık, İzmir 2004. 3. Ay F, Ertem Ü, Özcan N, Güneş B ve ark. Temel Hemşirelik-Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. Medikal Yayıncılık, İstanbul 2007.

Ders İle İlgili Dosyalar