Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPRAK BİYOLOJİSİ İkinci Düzey BİY458 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞE TOLUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin, toprak canlılarının tür kompozisyonuna dayanarak toprağın özelliklerinin belirlenmesi, topraktaki biyolojik olaylar ve onların toprak üzerine etkileri hakkında bilgi kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu derste; Canlıların yaşam ortamı olarak toprağın tanımı ve özellikleri, toprak hayvanları ile ilişkili bazı terimlerin açıklaması, toprak ve döküntüde yaşayan canlıların morfolojisi, biyolojisi ve ekolojisi, toprak biyolojisinde araştırma yöntemleri konuları işlenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Toprağın fiziksel ve kimyasal özellikleri
2 Toprağın fiziksel ve kimyasal özellikleri
3 Bitkiler, Bakteriler
4 Funguslar, Aktinomisetler, algler, Likenler
5 Toprak protozoonları,Turbellaria, Nematoda
6 Oligochaeta, Hirudinea, Tardigrada, Terrestrial Gastropoda
7 Scorpionida, Araneida, Pseudoscorpionida, Opiliones
8 Acarina,Myriapoda, Insecta
9 Toprakta yaşayan omurgalı hayvanlar
10 Toprak hayvanlarının ayıklanmasında kullanılan aygıtlar ve gereçler
11 Populasyon yoğunluğunu belirleme yöntemleri
12 Populasyon yoğunluğunu belirleme yöntemleri
13 Toprak faunasının biyokütlesinin ölçülmesi, biyosönotik indeksler
14 Toprak faunasının biyokütlesinin ölçülmesi, biyosönotik indeksler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Toprak ve Toprakta Yaşayan canlılar ile ilgili temel kavramları tanımlar
2 Toprakta yaşayan canlıların özellikleri ve toprak oluşumuna katkılarını tanımlar
3 Bitkiler, Bakteriler, Mantarlar Ve Aktinomisetlerin toprak oluşumuna katkıları hakkında bilgi sağlar.
4 Toprak protozoonları,Turbellaria, Nematoda,Oligochaeta, Hirudinea, Tardigrada, Terrestrial Gastropoda Scorpionida, Araneida, Pseudoscorpionida ve Opiliones 'lerin toprak oluşumuna katkıları hakkında bilgi sağlar.
5 Acarina,Myriapoda, Insecta ve Toprakta yaşayan omurgalı hayvanların toprak oluşumuna katkıları hakkında bilgi sağlar.
6 Toprak hayvanlarının ayıklanmasında kullanılan aygıtlar ve gereçler,Populasyon yoğunluğunu belirleme yöntemleri ve Toprak faunasının biyokütlesinin ölçülmesi, biyosönotik indeksler hakkında bilgi sağlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Dindal, D. L., 1990, Soil Biology Guide, John Wiley and Sons, New York. 2. Gorny, M., Grüm, L., Methods in Soil Zoology, Elsevier, PWN Ltd.¬, Warszawa. 3.Selected papers from Pedobiologia.
Yardımcı Kaynaklar Toprak Biyolojisi ile ilgili çeşitli dergilerden makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar