Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA Üçüncü Düzey NHEM 505 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOKTUR
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NİMET KARATAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. HANDAN ZİNCİR
Dersin Veriliş Şekli Bu derste seminer konuların hazırlığı ve sunumu öğrenciler tarafından yapılır. Konulara ilişkin yerli ve yabancı en az 5 ( ikisi yabancı ) kaynağın okunması ve derse hazır gelinmesi, derse aktif katılma, etkin sunum yapma, verilen ödevlerle ilgili yeterli literatür tarama ve zamanında teslim etmek gerekmektedir. İki hafta seminer hazırlığı için öğrencilere zaman verilir.
Dersin Amacı Öğrenciye, etken, insan ve çevre arasındaki karşılıklı etkileşimin neden- sonuç ilişkilerini araştırmaya, araştırmaya ilişkin kavramlar, araştırma problemi, yöntemi, veri, veri toplama ve analiz yöntemleri, bilimsel yazım kuralları, araştırma etiği ile toplumun sağlığını koruyucu ve yükseltici önlemleri planlamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.
Dersin Tanımı Bu derste, Bilim ve bilim anlayışı/ paradigması anlayışı,araştırma yöntemlerini ve proje hazırlama tekniklerini içerir.

Dersin İçeriği
1 Bilim, Bilimsel Yöntem ve Aşamaları
2 Araştırma süreci ve konu seçimi, problem tanımı
3 Hemşirelik ve bilimsel yaklaşım
4 Hemşirelik alanında yapılan araştırmaların analizi
5 Araştırma yöntemleri
6 Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
7 Nicel Araştırma Yöntemleri
8 Nicel Araştırma Yöntemleri
9 Ara Sınav
10 Nicel Araştırmanın Planlanması
11 Nicel Araştırmalarda Evren ve örneklemi
12 Araştırma Raporunun yazımı
13 Araştırmada etik,
14 Yayınlanmış Araştırma Örneklerini Eleştirel Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilim, Bilimsel Yöntem ve Aşamalarını sayabilme
2 Hemşirelik ve bilimsel yaklaşımı analiz edebilme
3 Hemşirelik alanında yapılan araştırmaları yöntemlieri tartışabilme
4 Hemşirelik alanında yapılan araştırmaları analiz edebilme
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 12 12
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı HEMŞİRELİK ARAŞTIRMA KİTAPLARI
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar