Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞARETLER VE SİSTEMLER Üçüncü Düzey ESM 305 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA LATİFOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HASAN ZORLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Sayısal işaret işleme konusuna ilişkin temel kavramların ayrıntılı bir şekilde anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Teorik Ders

Dersin İçeriği
1 Sürekli ve Ayrık-zamanlı işaretler ve sistemler.
2 Sürekli ve Ayrık-zamanlı işaretler ve sistemler.
3 Ayrık-zamanlı lineer zamanla değişmeyen sistemler
4 Ayrık-zamanlı lineer zamanla değişmeyen sistemler
5 Ayrık-zamanlı lineer zamanla değişmeyen sistemler
6 Z-Dönüşümü ve uygulamaları.
7 Z-Dönüşümü ve uygulamaları.
8 Z-Dönüşümü ve uygulamaları.
9 Z-Dönüşümü ve uygulamaları.
10 Ayrık Fourier Dönüşümleri
11 Ayrık Fourier Dönüşümleri
12 Ayrık Fourier Dönüşümleri
13 Hızlı Fourier Dönüşümleri
14 Hızlı Fourier Dönüşümleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı
2 Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
3 Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı
5 Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı
6 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   4
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   6
Genel toplam   10

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kayran Ahmet H, SayTsal 7?aret 7?leme, 7.T.Ü. YayTnlarT, 1990
Yardımcı Kaynaklar Alan V . Openheim, Discrete-Time Signal Processing, Prentice Hall, 1999

Ders İle İlgili Dosyalar