Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANALOG DEVRE TASARIMINDA ÜNİVERSAL AKTİF ELEMANLAR İkinci Düzey EEM 545 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Esma Uzunhisarcıklı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli seminer ve teorik anlatım
Dersin Amacı Bu ders; önemli bir devre modeli olan nullor modelinin kullanımıyla gerilim modlu devrelerin akım modlu yapıya dönüştürülmelerinin ve üniversal aktif eleman yapısının açık ve anlaşılabilir şekilde öğrenciye sunulmasını amaçlamaktadır. Bu nedenle derste nullor modeli, üniversal aktif elemanlar, akım modlu yapılar ve bazı akım modlu yapıların kullanıldığı uygulamalar verilecektir.
Dersin Tanımı Nullor (Nullator-norator çifti) modeli, üniversal aktif elemanlar, akım modlu yapılar ve bazı akım modlu yapıların kullanıldığı uygulamalar.

Dersin İçeriği
1 Nullor (Nullator-Norator Çifti) Modeli.
2 Üniversal Aktif Elemanlar
3 Akım Modlu Yapılar
4 Bazı Akım Modlu Yapılar ve Uygulama Alanları
5 CFOA (Akım Geribeslemeli İşlemsel Yükselteç).
6 CCII (İkinci Kuşak Akım Taşıyıcıları).
7 DDCC (Diferansiyel Fark Akım Taşıyıcısı).
8 FTFN (Dört Terminalli Değişken Nullor).
9 DO-CCII (Çift Çıkışlı Akım Taşıyıcısı).
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu ders, öğrencilerin herhangi bir problemin çözümüne dönük, istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, bir parçayı ya da bir süreci tasarlama becerisi edinmesi amaçlı program çıktısına katkıda bulunmaktadır.
2 Tasarım sürecinde işlemlerinin bilgisayar desteği ile yapılması için gerekli yazılım ve donanım bilgileri öğrenciye aktarılmakta, uygulama projeleriyle de öğrencinin elektronik devre tasarımındaki becerisi arttırılmaktadır.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • SPICE, G.W. Roberts and A.S. Sedra, Oxford University Press, ISBN:0195108426. • Introduction to PSPICE, J.W. Nilsson and S.A. Riedel, Literatür Yayıncılık/Turkey, ISBN:0201513188.
Yardımcı Kaynaklar • Active and Passive Analog Fitler Design, Lawrence P. Huelsman, McGraw-Hill,

Ders İle İlgili Dosyalar