Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FELSEFE VE EDEBİYAT Birinci Düzey ELIT214 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin önkoşul dersi olmamakla birlikte felsefeye giriş dersini alan bir öğrenci dersin mantığını, bakış açısını daha iyi anlayabilmek için iyi bir altyapıya sahip demektir.Eserlerin ve dönemlerin yorumlanmasında kuşkusuz daha başarılı olacaktır.
Eğitimin Dili ingilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMEL AYCAN ASMA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Bu dersin amacı felsefe ve edebiyatı disiplinlerarası bir bakış açısıyla inecelemek, analiz etmek ve gerek felsefede gerek edebiyatta önemli felsefecilerin ve edebiyatçıların bakış açılarını, eserlerini yorumlayarak, iki disiplini birbiriyle bağlantılı olarak karşılaştırmak,disiplinlerarası yorumlar yapabilmektir.
Dersin Tanımı Bu ders, öncelikle etimolojik olarak tanımlarından yola çıkarak edebiyat, felsefe ilişkisini, düşünürlerin ve edebiyatçıların fikirlerine, eserlerine göre tartışmak ve analiz etmek üzerine kuruludur.

Dersin İçeriği
1 Müfredat programının açıklanması ve genel olarak dersin giriş konularının açıklanması.
2 Felsefe ve edebiyat terimlerinin etimolojik anlamı ve tarihsel dönemlerde farklı bilim adamlarına göre yorumlarının incelenmesi.
3 Felsefe ve edebiyatın karşılaştırılması, etkileşim yönlerinin incelenmesi ve ortaya konması.
4 Felsefede ve edebiyatta düşünürlerin, edebiyatçıların bakış açıları ve ortaya koydukları eserlerde edebiyatın ve felsefenin ortak ve farklı yönlerinin tartışılması.
5 Justen Garder''ın Sofie''s World adlı eserinin felsefi yönden incelenmesi ve ortaya koyduğu bakış açılarının yorumlanması.
6 Albert Camus''un ''The Stranger'' adlı eserinin edebi ve felsefi yönden incelenmesi.
7 Konuların gözden geçirilmesi ve tartışılması
8 Arasınav
9 Goethe''nin felsefi bakış açısının incelenmesi ve ''Faust'' adlı eserinin edebi ve felsefi analiz edilmesi.
10 Dostoyevski''nin Crime and Punishment adlı eserinin edebi ve felsefi yönden analiz edilmesi.
11 Aldous Huxley''in Brave New World adlı eserinin edebi ve felsefi yönden incelenmesi.
12 Kafka''nın ''Metamorphosis'' adlı eserinin edebi ve felsefi yönden incelenmesi.
13 Dönem Konularının gözden geçirilmesi.
14 Konuların tekrar edilmesi ve yeniden yorumlanması.
15 Yarıyılsonu sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu derste öncelikli olarak felsefe ve edebiyatın tanımları üzerinde durulacaktır.
2 Edebiyat felsefe ilişkisi, bunun tarihsel, edebi ve felsefi boyutları tartışılacaktır.
3 öğrenciler edebiyatın ve felsefenin farklı boyutlarda disiplinler arası boyutta etkileşimini ve ilişkisini analiz edebileceklerdir.
4 Farklı dönemlerde edebiyat, felsefe ilişkisi, düşünürlerin ve edebiyatçıların bakış açılarına göre yorumlanacaktır.
5 Edebiyat-felsefe ilişkisini farklı boyutlarıyla ortaya koyan önemli eserlerin analizleri üzerinde durulacaktır.
6 Felsefe ve edebiyatın etkileşiminin kazandırdığı önemli yeni sentezler ve bunlar üzerinde fikir tartışmaları yapılacaktır.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Sorumluluğu altındaki radyoterapi cihazının çalıştırılması, kullanılması ve bakımını bilir. Cihazları kullanıma hazır hale getirir, olası arızaları sorumlu kişiye bildirir.
4 Tedavi öncesi kullanılacak malzemeleri hazır bulundurur.
5 Uzmanın belirlediği tedaviyi belirlenen ölçü ve hesaplara göre uygular. Radyoterapi sırasında hastanın durumunu kontrol eder.
6 Hastalar için her türlü koruma bloklarının hazırlanmasını bilir, hastanın immobilizasyonunun sağlanmasında, termoplastik maske ve aparatlarını uygulamaya hazır hale getirir ve uygulamada görev alır.
7 Otomatik banyo cihazlarının kullanır. Uzmanlarla birlikte simülasyon işlemlerine, port filmlerinin çekimi işlemlerine katılır ve cihazları kullanır.
8 Radyasyon güvenliğini bilir. Yok edilmesi gereken radyoaktif atık malzemenin çevreye zararlı olmasını önlemek için gereken tedbirlerin alınmasında görev alır.
9 Tümör oluşumu ve hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
10 Tehlike durumunda radyasyon güvenliği kurulunca hazırlanmış olan acil durum planını uygular.
11 Işın tedavisi görecek hastaların gereksinim duyabileceği her türlü yardımcı malzemeyi hazırlar.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19 Sosyal hayata fiziksel ve duygusal olarak uyum sağlayarak toplum için sosyal sorumluluğunu yerine getirir.
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 2 2
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 2 12 24
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı The Encyclopedia of Philosophy Edwards, Paul, ed. 8 vols. New York: MacMillan, l967, plus supplement, 1996. Greek Philosophical Terms: A Historical Lexicon Peters, F. E. New York: New York University Press, 1967.
Yardımcı Kaynaklar Encyclopedia of Classical Philosophy Zeyl, Donald J., Daniel T. Devereaux and Phillip T. Mitsis, eds. 4 vols. San Diego, CA: Academic Press, 1998. Ortaçağda Felsefe,Etienne Gilson

Ders İle İlgili Dosyalar