Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BESLENME EĞİTİMİ Üçüncü Düzey BDY 510 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr Müge YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Beslenme eğitimi konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin Tanımı Eğitim yöntem ve araçlarını uygun şeklide kullanarak, bireyi, hedef grubu ve toplumu sağlıklı beslenme konusunda eğitebilmek.

Dersin İçeriği
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar
2 Öğrenme kuramları
3 Eğitim yöntem ve teknikleri
4 Eğitim yöntem ve teknikleri
5 Eğitim araçları hazırlama ve kullanma
6 Olumlu eğitim ortamı oluşturma
7 Yetişkin eğitimi, iyi bir dinleyici olmanın koşulları
8 Ara sınav
9 Birey eğitimi
10 Davranış tedavisinin temel prensipleri
11 Grup eğitimi
12 Toplum eğitimi
13 Farklı eğitim programları planlama, hazırlama ve uygulama
14 Farklı eğitim programları planlama, hazırlama ve uygulama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitimin, öğrenmenin tanımını ve arasındaki farkları öğrenir.
2 Bazı öğrenme kuramları hakkında fikir sahibi olur.
3 Eğitim yöntemlerini ve yöntemlerin avantaj dezavantajlarını, eğitim yöntemlerini uygularken dikkat etmesi gereken kuralları öğrenir.
4 Eğitim araçlarını ve hazırlama kurallarını öğrenir.
5 Birey, grup ve toplum eğitimi verirken kullanacağı eğitim yöntem ve araçlarını seçebilmeyi ve eğitimde iletişimin önemini öğrenir.
6 Çocuk, yetişkin, hasta (diyabetli, şişman vb.), gebe, emzikli gibi farklı birey veya gruplara eğitim programları hazırlar ve uygular.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 6 24
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 6 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kutluay- Merdol, T. Okul Öncesi Dönem Eğitimi Veren Kişi ve Kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi, 2012 2-Kutluay-Merdol, T ve ark. Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Çalışan Personel İçin Sanitasyon/Hijyen Eğitim Rehberi, 2003 Çetinkaya F ve ark. Sağlık Eğitimi. İçinde: Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Öztürk Y, Günay O (edt.), Erciyes Üniversitesi Yaınları, 2011
Yardımcı Kaynaklar Kutluay- Merdol, T. Okul Öncesi Dönem Eğitimi Veren Kişi ve Kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi, 2012 2-Kutluay-Merdol, T ve ark. Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Çalışan Personel İçin Sanitasyon/Hijyen Eğitim Rehberi, 2003 Çetinkaya F ve ark. Sağlık Eğitimi. İçinde: Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Öztürk Y, Günay O (edt.), Erciyes Üniversitesi Yaınları, 2011

Ders İle İlgili Dosyalar