Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GAZ KROMATOGRAFİSİ Birinci Düzey EAK 511 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yoktur
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. İbrahim Narin
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yoktur.
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Dersin amacı; öğrenciye Gaz kromatografisinin genel kuralları ve uygulama alanlarının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Gaz kromatografisinin genel kuralları, kolon tipleri, kolon dolgu maddeleri ve genel özellikleri, dedektörler, gaz kromatografisinin uygulama alanları

Dersin İçeriği
1 Gaz Kromatografisinin Tanımı
2 Gaz Kromatografisinin Genel Kuralları
3 Gaz Kromatografisinin Genel Kuralları
4 Gaz Kromatografisinin Başlıca Kısımları
5 Gaz Kromatografisinde Kullanılan Kolon Tipleri
6 Gaz Kromatografisinde Kullanılan Kolon Dolgu Maddeleri
7 ARA SINAV
8 Gaz Kromatografisinde Kullanılan Detektör Sistemleri
9 Gaz Kromatografisinde Kullanılan Detektör Sistemleri
10 Gaz Kromatografisinin Uygulamaları
11 Gaz Kromatografisinin Uygulamaları
12 Gaz Kromatografisinin Uygulamaları
13 Gaz Kromatografisinin Uygulamaları
14 Gaz Kromatografisinin Uygulamaları
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gaz kromatografisinin temelleri
2 Gaz kromatografisi sistemleri
3 Gaz kromatografisinde kullanılan dedektörler
4 Gaz kromatografisinin kullanım alanları
5 Gaz kromatografisinde görülen problemler
6 Gaz kromatografisinin ilaç analizlerine uygulamaları
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Enstrümental Analiz İlkeleri, Skoog, Holler, Nieman, Çev. Ed. Esma Kılıç, Fitnat Köseoğlu, Hamza Yılmaz, 1. Baskı Ankara Kantitatif Analiz Kitabı, 4. Baskı, T. Gündüz, 1990 2. Quantitative Analysis Using Chromatographic Techniques, Elena Katz, John Willew&Sons Ltd. 1988
Yardımcı Kaynaklar Handbook of Instrumental Techniques for Analytical Chemistry, Ed. Frank Settle, Prentice Hall PTR, 1997

Ders İle İlgili Dosyalar