Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL KİMYA II Birinci Düzey KİM102 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR.ŞENOL KARTAL PROF. DR.AHMET ÜLGEN PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU PORF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım.
Dersin Amacı Farklı ortaöğretim kurumlarından gelen ve kimya bilgileri çok heterojen olan birinci sınıf öğrencilerini mümkün olduğu kadar aynı seviyeye getirmek ve onları ikinci sınıfta anlatılacak olan temel derslere; yani anorganik, analitik ve organik kimyaya hazırlamak
Dersin Tanımı Kimyasal Kinetik, Kimyasal Denge, Sulu Çözelti Dengeleri, Suyun Kendi Kendine Ayrışması ve pH Kavramı, pH Hesaplamaları, Tampon Çözeltiler ve pH Hesaplaması, Titrasyon Çeşitleri, Dönüm Noktası ve İndikatörler, Konduktumetrik Yöntem,

Dersin İçeriği
1 Kimyasal Kinetik, I ve II derece reaksiyonlar, kimyasal reaksiyonlara etki eden faktörler, kataliz ve çarpışma teorisi.
2 Kimyasal denge, dengeye etki eden faktörler, endotermik ve ekzotermik reaksiyonlar
3 Sulu çözelti dengeleri, ayrışma ve ayrışma sabiti, asit ve bazların ayrışma şekli
4 Suyun kendi kendisine ayrışması ve pH kavramı, pH hesaplamaları tampon çözeltiler, tamponlama mekanizması, tampon çözeltilerin pH sının hesaplanması,
5 titrasyon çeşitleri dönüm noktası ve indikatörler kondüktomterik yöntem, titrasyon grafiği
6 Çözünürlük ve çözünürlük çarpımı, bir maddenin Kçç değeri nasıl tespit edilir? çökeltme reaksiyonları, H2S ve (NH4)2S grubu katyonlar
7 Elektroliz ve Faraday kanunları, örnek problemler, galvanik hücreler ve redoks potansiyelleri, örnek problemler, kurşunlu akümülatorün çalışma prensibi
8 Enerji, entalpi, oluşma entalpisi reaksiyon entalpisi , tabolalar ve örnek problemler.
9 Ara sınav
10 Entropi ve serbest reaksiyon entalpisi, Gibbs eşitliği ve örnek problemler
11 Hidrojen köprüsü bağı, H_NMR spektroskopisi, örnek spektrumlar, oksijen ve ozon oksijenli su, oksijenin MO şeması diboran yapısı ve hidrojen NMR spektrumu.
12 Doğal ve yapay radyoaktivite, fisyon ve füzyon, radyokimya uygulama alanları radyoaktivite madde enerji ilişkisi ve örnek poroblemler, radyoaktivite kinetiği
13 Organik kimya, karbonun milyolarca organic bileşik oluşturma nedenleri,alifatik hidrokarbonlar; alkanlar alkenler alkinler ve bunların adlandırılması
14 fonksiyonel gruplu bileşiker; alkoller eterler, asitler, aromatik bileşikler, Hückel kuralı ve heteroaromatik bileşikler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencileri Laboratuvarda Yapılacak Deneylere Hazırlamaları.
2 Laboratuvar Dışında Çevrede Cereyan Eden Bir Kısım Olaylara Kimyasal Açıklama Getirebilme.
3 Mümkün Olduğu Kadar,Laboratuvardaki Deneysel Gözlemlerine Teorik İzahlar Getirmeleri.
4 Kimyasal Gözlemleri Kağıt Üzerinde Tepkimelerle Açıklayabilme Yeteneği Kazanmaları.
5 Kimyasal Gözlemlere ve Tepkimelerle Matematiksel Çözümler Üretebilmeleri.
6 Öğrencilerin Buradan Aldıkları Temel Bilgiler ile II.Sınıfta ki Ana Derslere Hazır Hale Gelmeleri.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 10 1 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Atkin-Jones, Temel Kimya-I, II
Yardımcı Kaynaklar Genel Kimya I-II, Ders Notları, Prof.Dr.Tevfik Rıza KÖK

Ders İle İlgili Dosyalar