Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SU KAYNAKLARI VE KİRLİLİĞİ İkinci Düzey BSM517 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ZEKİ GÖKALP
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF.DR. ZEKİ GÖKALP
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ-YÜZE EĞİTİM
Dersin Amacı SU KAYNAKLARI VE KİRLİLİĞİ KONUSUNDA BİLGİ VE BECERİLERİ ARTTIRMAK
Dersin Tanımı SU KAYNAKLARI VE KİRLİLİĞİ

Dersin İçeriği
1 Su kaynakları
2 Su kaynakları yönetimi
3 Su kaynakları kirliliği
4 Kirlilik parametreleri
5 Numune alma ve analize hazırlık
6 Biyolojik oksijen ihtiyacı (BOD)ve ölçümü
7 Kimyasal oksijen ihtiyacı (COD) ve ölçümü
8 ARA-SINAV
9 pH, EC, askıda katı madde ölçümü
10 Bulanıklık ve diğer kirlilik parametreleri
11 Kirlilik izleme ve değerlendirme
12 Su kaynakları kirliliğine karşı alınabilecek önlemler
13 Örnek vaka çalışmaları
14 Makale değerlendirme
15 FİNAL-SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye ve dünya su kaynakları
2 Su kaynakları kirliliğinde ülkemizdeki mevcut durum
3 Kirlilik parametrelerinin her birinin ölçüm ve değerlendirmesi
4 Alınabilecek önlemler hakkında bilgi sahibi olma
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 3 12
Arazi çalışması 4 5 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar