Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİZANS EL SANATLARI ARAŞTIRMALARI I İkinci Düzey ST 517 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA GÜNERİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Kaynaklar eşliğinde eserler, fotoğraf ve çizimlerle desteklenerek anlatılacaktır
Dersin Amacı Dersin amacı, 4-14. yüzyıllar arasına tarihlenen heykel, mezar anıtları, mimari plastik elemanlar; sütun başlıkları, levhalar, arşitrav, templon payeleri ile İstanbul’daki anıtları ayrıntılı olarak inceleyip tanıtmaktır.
Dersin Tanımı Ders 4-14. yüzyıllar arasına tarihlenen heykel, mezar anıtları, mimari plastik elemanlar; sütun başlıkları, levhalar, arşitrav, templon payeleri ile İstanbul’daki anıtları öğretmektir.

Dersin İçeriği
1 Bizans Heykel sanatına Giriş, 4-5. yüzyıllara ait büst ve heykeller, İsa heykelleri.
2 İstanbul’daki anıtlar
3 Mezar anıtları; Lahitler.
4 Mimari plastik elemanlar; Sütun başlıkları
5 İstanbul’daki 5-6. Yüzyıl sütun başlıkları.
6 Anadolu ‘daki sütun başlıkları.
7 Liturjik mimari plastik elemanlar.
8 ARA SINAV
9 Kabartmalı Levhalar.
10 Templon Levhaları.
11 Templon Arşitravları ve payeleri.
12 Ambon ve solea.
13 Alahan manastırı cephe kabartmaları.
14 Van Aktamar Kilisesi cephe kabartmaları.
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 4-5. yüzyıllara ait büst ve heykelleri ve İsa heykellerini tanıyacak.
2 İstanbul’daki anıtları mimari özellikleri ile öğrenecek.
3 Mezar anıtları; Lahitler ve Mimari plastik elemanlar; Sütun başlıklarını öğrenecek.
4 İstanbul’daki 5-6. Yüzyıl sütun başlıklarını tanıyacak.
5 Anadolu ‘daki sütun başlıklarını tanıyacak.
6 Kabartmalı Levhaları öğrenecek.
7 Templon Levhalarını özellikleriyle bilecek.
8 Ambon ve soleayı tanımlayabilecek.
9 Alahan manastırı cephe kabartmalarını ayrıntılı bir şekilde çözümleyecek.
10 Van Aktamar Kilisesi cephe kabartmalarını plastik özellikleriyle çözümleyecek.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 5 7 35
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar C.Delvoye, L’art Byzantine,Grenoble,1967 W.F.Volbach, J. Lafontaine Dosogne, Byzans ander Christliche Osten, Berlin 1968. David Talbot Rice, Art of Byzantine Era, London 1986. Irmgard Hutter, Early Christian and Byzantine, London 1988.

Ders İle İlgili Dosyalar