Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATÖLYE I Üçüncü Düzey RES601 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYGÜL AYKUT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Tartışma Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi
Dersin Amacı Öğrenciye özgün sanat yapıtı üretmesi için gerekli temel bilgi, estetik ve pratiği konusunda çalışma disiplini kazandırmak, disiplinler arası betimleme, çözümleme ve yorumlama yetisi kazandırmak ve edindiği bilgiler doğrultusunda sanatsal uygulama yapmaya yönlendirmek.
Dersin Tanımı 1- Akademik düzeyde tüm kavram ve kuram bilgisine giriş 2 - Kavramlar arasında bağ kurulması ve yaratıcılığın üst düzey kullanımıyla özgün yapıt üretilmesi 3-Oluşturulan yeni bağlamların nesneleştirilmesi/görselleştirilmesi ve Uygulamada amaca göre doğru araçların belirlenmesi 4-Farklı sanat disiplinlerini araştırarak yeni ifade biçimleri yaratılması (enstalasyon, video, medya sanatları?) 5-Önceden kazanılmış deneyimlerin ve bilginin sanatsal bir üslup oluşturmada kullanılması

Dersin İçeriği
1 Çağdaş sanatta yeni anlatım biçimleri; yeni teknik, materyal ve yöntemler; farklı sanat formları; günümüz uygulamalarındaki yeni tema ve üslup yaklaşımlarının tanıtılması.
2 Farklı disiplinleri bir araya getiren uygulamalar ve sanatçıların incelenmesi; Güncel sanattan örnekler göstermek.
3 Çağdaş sanat stratejileri uygulama örnekleri göstermek. Disiplinler arası çalışma yöntemlerin ve örneklerin irdelenmesi
4 Günümüz sanatında konu, tema sorunu üzerinde tartışmak proje için konuların belirlenmesi ve uygulamalı çalışmalara başlamak
5 Öğrenci çalışmaları üzerinde kritik yapmak
6 Öğrenci çalışmalarını malzeme, teknik, bicim ve içerik açısından tartışmak. Çalışmalar üzerinde tartışma; (çalışma raporlarının teslimi için son gün belirlemek)
7 Ara sınav
8 Öğrenci yapıtları üzerine atölye içi tartışmalar ve görüşmeler.
9 Öğrenci yapıtları üzerine atölye içi tartışmalar ve görüşmeler.
10 Öğrenci yapıtları üzerine atölye içi tartışmalar ve görüşmeler.
11 Ön değerlendirme sınavı
12 Yapıtların belirlenen kavram ve konuya uygunluğunun tartışılması.
13 Yapıtların uygulanan bicim ? içerik birlikteliğinin tartışılması.
14 Yapıtların güncel sanat kriterlerine uygunluğunun tartışılması
15 Kişisel sergilerinin sunumu (sergilere dair tartışmalar, analizler, değerlendirme).
16 Sergi ve Final Değerlendirme: Genel sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci sanat eseri oluşturma sürecinde çok yönlü düşünme ve uygulama pratiği edinir.
2 Sanat yapma pratikleri üzerinden araştırmalar yapar ve özgün bir üslup oluşturacak temel kazanımları sağlar.
3 Sanat yapıtı oluşturma hakkında edindiği entelektüel bilgiyi yorumlar, uygulayarak dönüştürür ve akademik düzeyde tartışır.
4 Güncel sanat örnekleri üzerinden araştırmalar ve okumalar yapar.
5 -Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
6
7
8
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 8 48
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 8 0
Ara sınavlar 2 3 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 8 64
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 9 45
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     298
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Bozkurt, Muammer. Video Sanatı, Bilişim Yayınları., İstanbul, 2005 Alioğlu, Nazan. Yeni Medya Sanatı ve Estetiği, Papatya Yayınevi., İstanbul, 2011 Yücel, Derya. Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze, İKÜ Yayınevi., İstanbul, 2012 Artun, Ali. Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, İletişim Yayınları, İstanbul, 2011 Altshuler, Bruce, Salon to Biennial Vol.1 1863 ? 1959, Phaidon, London and New York, 2008 Godfrey, Tony. Painting Today, Phaidon, London and New York, 2009 Güncel Sergi ve müze ziyaretleri Plastik Sanatlar alanında yayın yapan sanat dergileri İnternet ortamında var olan sanat eserlerine dair metinler, dokümanlar, görseller, videolar New Perspectives in Drawing, P Vitamin • New Perspectives in Sculpture and Installation, Vitamin 3-D; Phaidon • New Perspectives in Drawing; Vitamin D; Phaidon • Painting Abstraction New Elements in Abstract Painting; Bob Nickas; Phaidon

Ders İle İlgili Dosyalar