Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ZİHİNSEL ANTRENMAN İkinci Düzey BSB 576 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SERDAR SUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Zihinsel Antrenman ile ilgili temel kavram ve bilgilerin kazanılması. Kazanılan bilgilerin mesleki yaşama veya uygulama alanlarına aktarılması.
Dersin Tanımı Teknik, taktik ve kondisyon olarak maça hazırlanan sporcuyu ve takımı zihinsel olarak da maça hazırlamanın öğretilmesi.

Dersin İçeriği
1 Zihinsel Antrenmanla ilgili temel kavramlar
2 Sinir sisteminin genel yapısı, beyin ve öğrenme alanları
3 Bellek, bilinç ve öğrenme yöntemlerimiz
4 Zihin ve zihinde canlandırma / İmgeleme
5 Zihinsel figürler (uyarılmışlık, kaygı, korku, stres ve motivasyon)
6 Zihinsel Antrenman ve performans ilişkisi
7 VİZE SINAVI
8 Zihinsel Antremanın İlke ve aşamaları
9 Takım sporlarında zihinsel antrenman
10 Bireysel sporlarda zihinsel antrenman
11 Zihinsel antrenman teknikleri
12 Zihin kontrolü ve zihinsel yoğunlaşma (algı, dikkat)
13 Zihinsel antrenman ve teknoloji (materyal kullanımı)
14 FİNAL SINAVI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Zihinsel Antrenman ilgili kavramları öğrenir ve mesleki alanla ilişkilendirir.
2 Bilinç, öğrenme yöntemleri ve bellek sistemlerini kullanır.
3 Takım sporlarında zihinsel antrenman kavramını bilir ve kullanır.
4 Bireysel sporlarda zihinsel antrenman kavramını bilir ve kullanır
5 Zihinsel antrenman tekniklerini bireysel ve grup olarak uygular.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 12 144
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 30
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar