Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VİRUSLERİN GENEL ÖZELLİKLERİ İkinci Düzey VMB 530 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYŞE GENÇAY GÖKSU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞE GENÇAY GÖKSU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Viruslarla ilgili temel bilgilerin, virusların yapısı, fiziksel ve kimyasal özellikleri, virusların sınıflandırılması ve Virus sistematiği ve virüs aileleri ile ilgili bilgilerin öğretilmesi
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Virolojiye Giriş ve Virüslerin Temel Özellikleri
2 Virusların Genom özellikleri ve Yapıları
3 Virusların Kapsit ve Simetri özellikleri
4 Virusların Zarf ve Yapı özellikleri
5 Viral proteinlerin ve Enzimlerin görevleri
6 DNA lı virusların genel özellikleri
7 DNA lı virusların genel özellikleri
8 DNA lı virusların genel özellikleri
9 Güncel Literatür incelemeleri ve sunum
10 RNA lı virusların genel özellikleri
11 RNA lı virusların genel özellikleri
12 Revers Transkriptaz aktiviteli virusların genel özellikleri
13 Güncel Literatür incelemeleri ve sunum
14 Güncel Literatür incelemeleri ve sunum, dersin genel değerlendirmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Virüslerin zorunlu hücre içi parazitleri olduğunu ve temel özelliklerini (enerji üretememe, protein sentezleyememe, bölünerek çoğalamama) açıklayabilme, Virion kavramını ve yapısını (kapsit ve genom) açıklayabilme
2 Virüslerin yapısında bulunan nükleik asitlerin (RNA veya DNA) genom olarak işlev gördüğünü açıklayabilme
3 RNA virüslerinin çoğunlukla tek iplikli genoma sahip olduğunu ve pozitif/negatif polarite kavramlarını açıklayabilme.
4 DNA virüslerinin çoğunlukla çift sarmallı genoma sahip olduğunu ve parvovirüsler gibi istisnaları açıklayabilme
5 Reovirüslerin çift sarmallı RNA virüsleri olduğunu açıklayabilme.
6 Segmenter RNA virüsleri (reovirüsler, ortomiksovirüsler, bunyavirüsler, arenavirüsler) ve diploid retrovirüsleri tanımlayabilme
7 Kapsitin, kapsomer adı verilen protein alt ünitelerden oluştuğunu ve kapsomerlerin polipeptit alt ünitelerden oluştuğunu tanımlayabilme, İkozahedral (kübik) ve helikal kapsit simetrilerini açıklayabilme
8 DNA lı RNA lı virus ailelerinin genel özelliklerini tanımlayabilme
9 Virusların yapısal ve yapısal olmayan proteinlerinin farklarını, görevlerini ve özelliklerini tanımlayabilme
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 5 50
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 7 98
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar