Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KONUT TALEBİ ARAŞTIRMASI İkinci Düzey ŞPL 527 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NEŞE YILMAZ BAKIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu derste konut ve konut Talebine ilişkin araştırma ve konut piyasalarının özellikleri, konut gereksinmesi, konut arz-talep ilişkisi, konut sunum biçimleri, konut finansmanı, konut politikaları konularında temel bilgilerin verilmesi ve bu bilgilerin planlama çalışmalarında kullanılma alanlarının tartışılması amaçlanmaktadır
Dersin Tanımı Bu derste konut ve konut Talebine ilişkin araştırma yöntemleri öğretilir

Dersin İçeriği
1 Konut Gereksinimi, Sunumu, Talebi ve Arzı
2 Konutun Ekonomik Boyutu, Finansmanı ve Yeni Dünya Düzeni
3 KONUT TALEBİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER- EKONOMETRİK ANALİZ
4 Türkiye’de Konut Sorunu, Türkiye’de konut stoku, ihtiyaç ve talep
5 Türkiye’de konut sunumu ve arzı; üretim, fiyat, maliyet
6 Türkiye’de konutun sosyo-ekonomik anlamı, yatırımlar ve konut piyasası
7 Konut Politikası ve Uygulama Araçları
8 Türkiye’de Konut Politikaları
9 Ara sınav
10 Konut Finansmanı
11 Dünyada Konut Finansmanı: Modeller, Uygulamalar
12 Türkiye''de Konut Finansmanı
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Konut arzı, konut gereksinmesi, konut açığı ve konut talebi kavramlarını ve aralarındaki ilişkileri açıklayabilmek
2 Kentsel konut piyasasının özelliklerini ifade edebilmek
3 Mevcut bir konut alanını konut sunum biçimleri açısından analiz edebilmek
4 Konut Talebini etkileyen faktörlerini analiz edebilmek
5 Türkiye''de farklı dönemlerde izlenen konut politikalarını karşılaştırabilmek
6 Türkiye''de farklı dönemlerde konut talep ve arzına yönelik yaklaşımları karşılaştırabilmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 30 30
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -İlhan Tekeli, Konut Sorununu Konut Sunum Biçimleriyle Düşünmek, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 2010. -Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara,2006. -Türkiye Ulusal Komitesi, Habitat II Ulusal Rapor ve Eylem Planı, Ankara, 1996. -Ed. Yıldız Sey, 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı yayını, İstanbul, 1998. -Ed. Yıldız Sey, Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, Tarihten Günümüze Anadolu da Konut ve Yerleşme, Tarih Vakfı yayınları, İstanbul, 1996.

Ders İle İlgili Dosyalar