Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UROGENİTAL SİSTEM CERRAHİSİ Üçüncü Düzey VCR 612 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED KAAN YÖNEZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada 1 saat teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı hayvanlarda ürogenital sistem hastalıklarının öğretilmesidir.
Dersin Tanımı hayvanlarda ürogenital sistem hastalıkları

Dersin İçeriği
1 Köpeklerde ürogenital sistem muayenesi
2 Kedilerde ürogenital sistem muayenesi
3 Atlarda ürogenital sistem muayenesi
4 Sığırlarda ürogenital sistem muayenesi
5 Köpeklerde ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
6 Kedilerde ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
7 Atlarda ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
8 Sığırlarda ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
9 Ürogentital sistem cerrahisi sonrası postoperative bakım
10 Ürogentital sistem cerrahisi sonrası postoperative bakım
11 Ürogenital sistem cerrahisinde yeni yaklaşımlar
12 Ürogenital sistem cerrahisinde yeni yaklaşımlar
13 Ürogenital sistem cerrahisi öncesi ve sonrasında ultrasonik takip
14 Ürogenital sistem cerrahisi öncesi ve sonrasında ultrasonik takip
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Köpeklerde ürogenital sistem muayenesi
2 Kedilerde ürogenital sistem muayenesi
3 Atlarda ürogenital sistem muayenesi
4 Sığırlarda ürogenital sistem muayenesi
5 Köpeklerde ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
6 Kedilerde ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3 Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery
Yardımcı Kaynaklar Samsar E, Akın F, 2003, Genel Cerrahi, Medipres, Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar