Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MUKAVEMET III Birinci Düzey İNŞ 460 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MÜSLÜM KILINÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Dersliklerde normal ders anlatımı.
Dersin Amacı 1-Cisim de oluşacak iç kuvvetlerin hesabı ve cismin iç kuvvetlere karşı koyabilmesi için boyutlarının tasarımı. 2-Hem tasarım hem de hiperstatik sistemlerin hesabında kullanmak amacıyla deformasyonların hesabı. 3-Basınç altındaki elemanların tasarımı için cisimlerin stabilite karakteristiklerinin hesabı.
Dersin Tanımı Eğilmeye maruz çubuk elemanlarda oluşan gerilmelerin hesabı ve boyutlandırma. Kesme ve eğilme etkisindeki elemanlar, eğilme ve normal kuvvet etkisinde bulunan elamanlar, eğilme ve burulma etkisinde bulunan elemanlar üzerinde oluşan gerilmelerin hesabı. Hiperstatik sistemlerde oluşan deplasmanların elastik eğri ve enerji yöntemleri ile hesaplanması. Uygunluk koşulları ile sistemlerin çözümü.

Dersin İçeriği
1 Çubukların basit eğilmesi.
2 Çubukların basit eğilmesi.
3 Bileşik eğilme: Kesmeli eğilmesi.
4 Bileşik eğilme: Kesmeli eğilmesi.
5 Bileşik eğilme: Normal kuvvet ve eğilme hali.
6 Bileşik eğilme: Normal kuvvet ve eğilme hali.
7 Bileşik eğilme: Burulmalı eğilme.
8 Bileşik eğilme: Burulmalı eğilme.
9 Elastik eğrinin bulunması.
10 Elastik eğrinin bulunması.
11 Çubuklarda deplasmanalın hesabı: Elastik eğri.
12 Çubuklarda deplasmanalın hesabı: Elastik eğri.
13 Deplasmanların hesabı: Enerji metodu.
14 Deplasmanların hesabı: Castigliano metodu.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çubuk taşıyıcı sistemlerin dış kuvvetler etkisi altında mesnet tepkilerini ve iç kuvvetlerin çözümünü yapabilmek
2 Gerilme ve şekil değiştirmeleri hesaplayabilmek
3 Cismin boyutlarını maruz olduğu zorlanmalara belirli bir emniyette dayanacak şekilde tasarlamak.
4 Hiperstatik sistemleri uygunluk denklemleri kullanarak çözümüne ulaştırmak ve tasarlamak
5 Castigliona Teoremlerini deplasman hesabında kullanmak.
6 Elastik eğri hesabı yapmak.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4 - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10 Etkin iletişim kurma becerisi
11 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13 Çağın sorunları hakkında bilgi
14 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesinin ders notları
Yardımcı Kaynaklar ----

Ders İle İlgili Dosyalar