Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK EDEBİYATINDA MESNEVİ Üçüncü Düzey TDE 534 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Mesnevi nazım şeklinin biçim ve içerik özelliklerini öğrenmek ve Türk edebiyatındaki önemli mesneviler, ve mesnevi şairlerini tanımak.
Dersin Tanımı Mesnevi nazım şeklinin genel özelliklerini öğretir ve Türk edebiyatının önemli mesnevilerini ve şairlerini tanıtır.

Dersin İçeriği
1 Mesnevi nazım şeklinin doğuşu
2 Mesnevi nazım şeklinin biçim özellikleri
3 Mesnevi nazım şeklinin içerik özellikleri
4 Türk Edebiyatında ilk mesneviler
5 13. yüzyıl mesnevileri
6 14. yüzyıl Mesnevileri
7 15. yüzyıl Mesnevileri
8 Vize sınavı
9 16. yüzyıl Mesnevileri
10 Leyla ve Mecnun-Fuzuli
11 17. Yüzyıl Mesnevileri
12 Hayriyye-Nabi
13 18. yüzyıl Mesnevileri
14 Hüsn ü Aşk - Şeyh Galib
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci, genel olarak mesnevi nazım şeklinin tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur.
2 Öğrenci, mesnevi nazım şeklinin biçim ve tür özelliklerini öğrenir.
3 Türk edebiyatının başlangıcından 18. yüzyıla kadar olan mesnevileri ve şairleri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Türk edebiyatının önemli mesnevileri ve şairlerini öğrenir.
5 Öğrenci, mesnevi incelemesini öğrenir.
6 Öğrenci, mesnevi nazım şeklinin biçim ve tür özelliklerini öğrenir.
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Türk Edebiyatı''nda Mesnevi / (XV. yy.''a kadar), Prof. Dr. Amil Çelebioğlu, Kitabevi Yayınları, 1999.
Yardımcı Kaynaklar Doğunun Uzun Hikayesi Türk Edebiyatında Mesnevi, Prof. Dr. Ahmet Kartal, Doğu Kütüphanesi Yayınları, 2013.

Ders İle İlgili Dosyalar