Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORMAN, PARK VE SÜS BİTKİLERİ ZARARLILARI Birinci Düzey BTS420 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT MUŞTU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Örgün (yüz yüze)
Dersin Amacı Ziraat Fakültesi öğrencilerine dış ve iç mekanda bulunan çeşitli gruplardaki süs bitkilerine zarar veren, salyangoz, nematod, kırmızı örümcek, böcek ve diğer grupların tanıtılması (morfolojik, biyolojik özellikleri), zarar şekilleri ve bunlara karşı yapılacak mücadele yöntem ve araçları hakkında bilgi verilmesi
Dersin Tanımı Orman, park ve süs bitkilerinde zararlı olan hayvansal organizmaların morfolojik özellikleri, biyolojileri, zarar şekilleri, sistematikteki yerleri ve bunlarla mücadelede uygulanan yöntemler.

Dersin İçeriği
1 Park süs ve orman bitkileri ve ekonomik önemleri
2 Orman park ve süs bitkilerinde zararlı Annelida ve Mollusca şubelerindeki zararlılar ve Tetranchidae familyasındaki akarlar
3 Orman park ve süs bitkilerinde zararlı Tarsonomidae ve Eriophidae familyalarındaki akarlar
4 Danaburnu, Armut kaplanı ve Orman park ve süs bitkilerinde zararlı Thripsler
5 Orman park ve süs bitkilerinde zararlı yaprakbitleri ve beyazsinekler
6 Orman park ve süs bitkilerinde zararlı kabuklubit, koşnil ve unlubitler
7 Tel kurtları(Agriotes spp.) Manaslar (Melollontha melolontha,Polyphylla fullo) Fidan dipkurdu (Capnodis spp.,Agrilus spp.)
8 Karaağaç böceği (Pyrrhalta luteola) Gül hortumlu böceği (Rhynchites hungaricus) Yazıcı böcekler(Scolytus spp.)
9 Agrotis spp. (Toprak Kurtları), Yponomeuta spp. (Ağ Kurdu), Archips spp. (Yaprak Bükenler), Lymantria dispar (Sünger Kelebeği), Euoproctis chrysorhoea ( Altın Kelebek
10 Ağaç Kızıl Kurdu ( Cossus cossus ), Ağaç Sarı Kurdu ( Zeuzera pyrina ), Yüzük kelebeği (Malacosoma neustria L.), Çam keseböceği (Thaumetopoea pityocampa)
11 Çalı antenli çam yaprak arısı (Diprion pini), Gül filiz arısı (Syrista parreysi), Urocerus(=sirex) gigas, Gül Yaprak Arısı (Arge rosae L.), Gül filiz burgusu (Ardis brunniventris) (Hart.), Gal-ur arıları (Cynips spp.)
12 Şimşir gal sineği (Monarthropalpus buxi), Küçük nergis soğan sineği (Eumerus narcissi), Büyük nergis soğan sineği (Merodon eques), Gül Filiz Güvesi (Cnaemidophorus rhododactyla)
13 Kuşlar, kemirgenler gibi diğer zararlıların morfolojik, biyolojik olarak tanıtılması ve savaşım yöntemleri
14 Genel değerlendirme, savaşım yöntemlerinin gözden geçirilmesi, savaşım stratejilerinin belirlenmesinde izlenecek yöntemler
15 final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Orman, park ve süs bitkilerinde bulunan zararlıları tanımak
2 Zararlı böceklerin yaşayış ve biyolojilerine ilişkin bilgilenmek
3 Bitkilerde meydana gelen zarar şekillerini tanılamak
4 Orman, park ve süs bitkilerinde bulunan zararlılara karşı uygulanan mücadele yöntemlerini bilmek
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2 Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3 Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4 Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5 Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6 Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7 Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8 Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9 Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10 Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11 Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12 Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13 Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14 Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15 Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16 Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17 Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18 Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Toros, S., Park ve Süs Bitkileri Zararlıları, Peyzaj Mimarisi Derneği Yayınları, Ankara, 1988.
Yardımcı Kaynaklar Çanakçıoğlu, H. 1989. Orman Entomolojisi, İstanbul Universitesi, Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar