Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİM TARİHİ İkinci Düzey MB 313 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli 1. Anlatım, 2. Soru-Cevap, 3. Araştırma-İnceleme, 4. Tartışma, 5. Beyin Fırtınası
Dersin Amacı Antik dönemden başlayarak günümüze kadar gelen süreçte eğitimin geçirdiği değişimleri kavrayabilme
Dersin Tanımı Antik dönemden başlayarak günümüze kadar gelen süreçte eğitimin geçirdiği değişimler.

Dersin İçeriği
1 Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında) eğitim
2 Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında) eğitim
3 Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim
4 Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim
5 Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim
6 Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim
7 Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim
8 Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim
9 İslam kültür ve medeniyetinin Batı medeniyeti ile ilişkileri
10 Millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim sistemlerinin gelişmesi
11 Postmodern toplum tartışmaları ve eğitim
12 Postmodern toplum tartışmaları ve eğitim
13 Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler
14 Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antik dönemde eğitimi açıklar.
2 Orta Çağ ve Yeni Çağda eğitimi açıklar.
3 Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim ilişkisini tartışır.
4 Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitimi açıklar.
5 Postmodern toplum tartışmaları ve eğitim ilişkisini kurar.
6 Uluslar arası eğitim gelişimini kıyaslayabilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 5 4 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar