Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİM TARİHİ Birinci Düzey MB 313 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ KENAN KOÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli 1. Anlatım, 2. Soru-Cevap, 3. Araştırma-İnceleme, 4. Tartışma, 5. Beyin Fırtınası
Dersin Amacı Antik dönemden başlayarak günümüze kadar gelen süreçte eğitimin geçirdiği değişimleri kavrayabilme
Dersin Tanımı Antik dönemden başlayarak günümüze kadar gelen süreçte eğitimin geçirdiği değişimler.

Dersin İçeriği
1 Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında) eğitim
2 Antik dönemde (Eski Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Hint, Çin, Antik Yunan ve Roma uygarlıklarında) eğitim
3 Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim
4 Orta Çağ ve Yeni Çağda Doğu, Batı ve İslam toplumlarında eğitim
5 Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim
6 Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim
7 Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim
8 Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitim
9 İslam kültür ve medeniyetinin Batı medeniyeti ile ilişkileri
10 Millî/ulus devletlerin doğması ve millî eğitim sistemlerinin gelişmesi
11 Postmodern toplum tartışmaları ve eğitim
12 Postmodern toplum tartışmaları ve eğitim
13 Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler
14 Antik dönemden bugüne dünyada eğitimde yaşanan temel değişimler ve dönüşümler
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antik dönemde eğitimi açıklar.
2 Orta Çağ ve Yeni Çağda eğitimi açıklar.
3 Rönesans, Reform, Aydınlanma Hareketleri ve eğitim ilişkisini tartışır.
4 Endüstri Çağı ve Modern Dönemde eğitimi açıklar.
5 Postmodern toplum tartışmaları ve eğitim ilişkisini kurar.
6 Uluslar arası eğitim gelişimini kıyaslayabilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 5 4 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar