Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TV HABERCİLİĞİ Üçüncü Düzey URTS 361 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÇETİN ORANLI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. VAHİT İLHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Sınıf dışı ders çalışma (ön çalışma, pekiştirme), Proje (Yarıyıl ödevi), Araştırma
Dersin Amacı Öğrencilerin, radyo ve televizyon haberciliğinin her safhasını öğrenerek, ilgili teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı çalışmalar (haber çekimi) yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Haberciliğin her aşamasını teorik ve pratik çalışmalarla öğretmeyi amaçlayan derstir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, dersin amacı, yöntemi ve değerlendirme sistemi konularında bilgi verilmesi. Haberciliğin temel ilkeleri…
2 Haber kavramı, önemi, özellikleri ve habercilik türleri...
3 Haber toplama teknikleri ve yazımında temel kurallar, 5N 1K
4 Haber toplama teknikleri ve yazımında temel kurallar, 5N 1K
5 Haberde yer alan temel öğeler, üretim süreçleri ve temsil sorunu
6 TV’de Haber Yazma Teknikleri
7 TV’de Haber Yazma Teknikleri
8 TV’de Haber Yazma Teknikleri
9 TV Yayıncılığı ve Haber Bültenleri
10 Haber örnekleri ve değerlendirilmesi
11 Uygulama: Televizyon haber çekimi
12 Uygulama: Televizyon haber çekimi
13 Uygulama: Televizyon haber çekimi
14 Uygulama: Televizyon haber çekimi
15 Uygulama: Televizyon haber çekimi
16 Uygulama: Televizyon haber çekimi
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, radyo ve televizyon haberciliğinin her safhasını öğrenir.
2 Haber toplama tekniklerini kavrar.
3 Haberde yer alan temel öğeleri ve temel kuralları kavrar.
4 TV haber bültenlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılır.
5 İlgili teorik bilgilerin yanı sıra, pratik yapma imkanı bulur.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1 - Kars, N. (2010) Radyo – Televizyon Haberciliği, Derin Yayınları, İstanbul. 2 - Dileklen, T. (2005) Televizyon Haberciliği, Okumuş Adam Yayınları. 3 - Girgin, A. (2002) Haber Yazmak, Der Yayınları. 5 - Postman, N., Powers, S., (1996) Televizyon Haberlerini İzlemek, Kavram Yayınları, İstanbul. 6 - Şeker, M., (1999) Televizyon Haberciliği, Sel-Ün Yayınları, ISBN 975-94056-4-4, Konya 7 - Dursun, Ç. (2001), TV Haberlerinde İdeoloji, İmge: Ankara. 8- Ergül, H. (2000) Televizyonda Haberin Magazinleşmesi, İletişim, İstanbul. 9 - İnal, A. (1996). Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin Yayınları 10 - Matelski, M. (2000) TV Haberciliğinde Etik, Yapı Kredi Yayınları, ISBN 975-363-475-4, İstanbul

Ders İle İlgili Dosyalar