Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL OKUMA BECERİSİ II İkinci Düzey KDE104 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ Dr. DURSUN EŞSİZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Başlangıç seviyesindeki öğrencilere okuduklarını anlamayı hedeflemektedir.
Dersin Tanımı Korece metinlerin okunması ve okunan metinle alakalı korece soru-cevap metoduyla konuyu anlama

Dersin İçeriği
1 27. Bölüm "Otobüs", 28. Bölüm "Taksi"
2 29. Bölüm " Cep Telefonu" 30. Bölüm "Partiye Davet"
3 31. Bölüm " Randevu İptali" 32.Bölüm "Korece ve Telefon"
4 33. Bölüm " Mevsimler" 34.Bölüm "Hava Durumu"
5 35.Bölüm "Hava ve Seyehat" 36.Bölüm "Kayak"
6 37.Bölüm "Busan Seyehati" 38.Bölüm "Spor"
7 39.Bölüm "Seyehat ve Fotoğraf" 40.Bölüm "Kartpostal"
8 ARA SINAV
9 1. Bölüm" Rüyam" 2.Bölüm "Güzel Okulumuz"
10 3.Bölüm " Değerli Eşya" 4.Bölüm "Doğa Şehri,Vancouver"
11 5. Bölüm "Koreliler ve Pirinç Lokumu" 6.Bölüm "Özel Günlerde Yenilen Yemek"
12 7.Bölüm "Pirinç Kesme Kavurması" 8. Bölüm" Yemek ve Kültür"
13 9. Bölüm " Pazar ve Alış Veriş Merkezi" 10.Bölüm "Balık Pazarı"
14 11.Bölüm "Rahat Alış Veriş" 12.Bölüm "İkinci El Pazarı"
15 FİNAL SINAVI
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Doğru telaffuz yeteneği kazanır.
2 Okuduğunu anlama beceresi gelişir.
3 Gramer açısından eksikliklerini tamamlar ve alıştırma yapma imkanı doğar
4 Kelime hazinesi gelişir.
5 Cümle kurma yetisinin gelişmesine yardımcı olur.
6 Kore kültürünü öğrenir
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Kim Mi OK vd., Yonsei Korece Okuma 1, Yonsei Üniversitesi yayınları, 2010 Kore 2. Co Hyon Son vd.,Yonsei Korece Okuma 2, Yonsei Üniversitesi yayınları, 2010 Kore
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar