Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RESİM SANATI 4 Birinci Düzey RES302 Zorunlu 6 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri RESİM ATÖLYE IV
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Aygül Aykut
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli UYGULAMA VE TEORİK
Dersin Amacı Doğanın parçalama ve birleşme ilkesine dayalı oluşumu ilkesi bu dersin esin kaynağı olmuştur. Öğrencilerden çizdikleri boyadıkları nesneleri biçimsel olarak parçalayarak yeniden birleştirmeleri beklenir. Bu yöntem eşliğinde biçimsel ve renksel problemlere yaratıcı problem geliştirmeleri beklenir. V. yarıyılın devamı niteliğindeki derste kendi bedeni görünümü, seçilen bir yapay bi r de doğal neste temelli çalışmalar yapması beklenir. Her hafta her bir öğrenci çalışması hakkında değerlendirme yapılır, geri bildirim verilir, ve bu notlar bir çizelgede saklanır.
Dersin Tanımı Yarıyıl boyunca yapılacak her bir (toplamda üç) çalışma için en az üç’er A5 veya A4 boyutlarında kağıt üzerine renkli eskiz yapılır. Eskizler bitmiş ve tam renklendirilmiş olmalıdır. Boyama tekniğinde herhangi bir kısıtlama yoktur. Teslim edilen çalışmalarda kısa kenarı en az 80 cm tuval kullanılmalıdır. Uzun kenarda bir sınır yoktur. Yağlıboya veya akrilik boyama tekniği kullanılabilir.

Dersin İçeriği
1 dersin amaçları ve öğrenim çıktılarnı tanıtma
2 Öğrencilerin daha önceki çalışmalarını değerlendirerek tarz ve teknik seçimini yapma
3 seçiler tarz ve tekniklerle ilgili konu araştırması
4 Araştırmaların değerlendirilmesi ve konu seçimi
5 uygulamaya başlama
6 uygulama
7 ARA SINAV
8 Uygulama ve araştırma
9 uygulama ve araştırmaların yazılı hale getirilmesi
10 uygulama
11 uygulama
12 uygulama
13 uygulama
14 uygulama
15 SINAV
16 *
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kendi bedenini, seçilen bir yapay, bir de doğal nesneyi bakarak, gözlemleyerek çizebilme
2 Öğrencilerden çizdikleri boyadıkları nesneleri biçimsel olarak parçalayarak yaratıcılıkla yeniden birleştirmeleri
3 V. yarıyılın devamı niteliğindeki çalışmaları biçimsel ve içerik olarak bağlayabilme
4 *
5 *
6 *
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 48 144
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 1 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     312
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 10
Yarıyıl içi toplam   10
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı *
Yardımcı Kaynaklar http://www.bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/iki-yeni-atomalti-parcacik-bulundu http://www.yaklasansaat.com/dunyamiz/hayatioz_su/su.asp http://bilimgenc.tubitak.gov.tr/makale/yasanabilir-gezegenler

Ders İle İlgili Dosyalar