Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA ENDÜSTRİSİ İkinci Düzey UGAZ 132 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri BULUNMAMAKTADIR
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mehmet Sena KÖSEDAĞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Medya endüstrisine ilişkin temel kavramları gözden geçirmek, ekonomik sistem içinde medya endüstrisindeki temel dört farklı grubun ihtiyaç ve isteklerinin neler olduğunu tartışmak, medyanın sahiplik yapısını ve ilişkilerini, medya dünyasındaki tekelleşme ve bunun sonuçlarını, izleyici, okur ve dinleyici algılamalarını, Reklam endüstrisi ve medya ilişkisini, medya sektöründe çalışan yapısını incelemek ve medya işletmeleri ile diğer işletmeler arasındaki farklılıkları irdelemektir.
Dersin Tanımı Medya endüstrisindeki temel dinamiklerin, sektör yapısının ve ilişkilerin ekonomi politik çerçevesinde irdelendiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Medya Endüstrisi ile ilgili temel kavramlar
2 Kitle iletişim araçlarının-Medya Endüstrisinin gelişim süreci
3 KİA Sahipliği Düzenlemelerinde Temel Teoriler
4 Basın-Yayın-Medya Kavramlarının incelenmesi ve sınıflandırılması
5 Basın İşletmelerinin Hukuki Yapıları ve Kuruluş Aşamaları
6 Medya Endüstrisinin Ekonomik sistem içinde değerlendirilmesi
7 Medyanın Sahiplik Yapısı ve İlişkileri
8 Medya dünyasındaki tekelleşme ve bunun sonuçlar
9 İzleyici, okur ve dinleyici algılamaları
10 Reklam endüstrisi ve medya ilişkisi
11 Medya sektöründe çalışan yapısı
12 Medya işletmelerini diğer işletmelerden ayıran temel özellikler
13 Medya İşletmelerinin Kuruluş Aşamaları
14 Medya İşletmelerinde Temel Örgüt Modelleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Medya endüstrisi ile ilgili temel tanımları öğrenir.
2 Basın İşletmelerinin Hukuki Yapıları ve Kuruluş Aşamalarını kavrar.
3 Medya Endüstrisinin Ekonomik sistem içindeki yapısını bilir.
4 Medyanın Sahiplik Yapısı ve İlişkilerini bilir.
5 Medya dünyasındaki tekelleşme ve bunun sonuçlarını öğrenir.
6 İzleyici, okur ve dinleyici algılamalarını inceler.
7 Reklam endüstrisi ve medya ilişkisini kavrar.
8 Medya sektöründe çalışan yapısını ve sorunlarını öğrenir.
9 Medya İşletmelerini Diğer İşletmelerden ayıran temel özellikleri bilir.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 1 3
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Semra Atılgan, Basın İşletmeciliği, Beta Yayıncılık, Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar