Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK MÜZİĞİ KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJİ III İkinci Düzey GTM 203 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AHMET TOLGA ÖZDEMİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN EMRE ERDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Toplu bir şekilde öğrencilerin katılımıyla
Dersin Amacı Öğrencilere makamı duyma tanıma ve işitilen bir ezgiyi notaya almak becerisini kazandırmak
Dersin Tanımı Türk müziğinin ses aralıklarını, perde anlayışını öğrencilere aktarım yöntemlerinin kazandırıldığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.1-10
2 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.10-15
3 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.15-20
4 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.20-25
5 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.25-30
6 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.35-40
7 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.35-40 Tekrarı
8 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.35-40 Tekrarı
9 Vize
10 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.40-45
11 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.45-50
12 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.50-55
13 Ahemt Hatipoğlu Solfej kitabı S.55-60
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerde Türk müziği perde sistemi anlayışının işitsel ve mantıksal olarak algılanması sağlanır.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 4 8
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Hatipoğlu Solfej Methodu
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar