Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLERDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Birinci Düzey HİT 409 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA CINGI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa Cıngı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Halkla ilişkiler alanındaki önemli çağdaş teorileri öğrenmek ve bu teorilerin uygulama alanlarındaki yerini görmek, malûmat sahibi olmak.
Dersin Tanımı Halkla ilişkiler alanındaki çağdaş teorileri barındıran bu ders, kuramsal ağırlıklı bir ders olmakla birlikte çağdaş uygulama alanlarında bu teorilerin yerini göstermektedir.

Dersin İçeriği
1 Dersin niteliğinin açıklanması, kitap, kaynak, çalışma önerileri ve “çağdaş” kavramı
2 Fransız ihtilali, pozitivizm ve iletişime yansımaları
3 İletişimde klasik yaklaşımlar ve teorisyenler
4 Cutlip ve Center''ın iletişim süreci kuramı ve süreçteki değişim
5 Grunig ve Halkla ilişkiler yönetiminde mükemmellik yaklaşımı
6 Pareto''nun 80/20 kuramı ve Byron Sharp''ın 60/20 yaklaşımı
7 Uzun Kuyruk (99/1) Yaklaşımı ve iletişimdeki etkileri
8 Tiffany Kuramı ve iletişimdeki etkileri
9 Büyük Küçüğü İzler Yaklaşımı ve halkla ilişkilerdeki yeri
10 Online Halkla İlişkiler, Mr. Magoo ve Veri Dumanı Etkisi
11 Viral iletişim, VOMM yaklaşımı ve halkla ilişkilerdeki etkisi
12 Kondratief Dalgaları ve Halkla İlişkiler
13 Nesnelerin Interneti ve halkla ilişkilere etkileri
14 Endüstri 4.0 ve Halkla İlişkiler alanına etkileri
15 Yapay zeka ve iletişimde güncel uygulamalar
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Halkla ilişkiler alanındaki güncel teorilere hakim olunur
2 Çağdaş teorilerin uygulama alanlarındaki yeri görülür
3 Halkla ilişkiler pratiğinde bu teoriler ışığında uygulamalarda bulunulabilme yeteneği elde edilir.
4 Online medyanın temelleri hakkında bilgi sahibi olunur.
5 Online iletişim ve sosyal medya hakkında bilgi sahibi olunur.
6 Gerilla iletişim ve halkla ilişkiler hakkında malûmat sahibi olunur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı https://mustafacingi.com/notlar/hi_cagdas_yaklasimlar/ adresi üzerindeki ders notları üzerinden ders işlenecektir.
Yardımcı Kaynaklar 1. Kitle İletişim Kuramları; Burak Özçetin; İletişim Yayınları 2018 (Özellikle “İletişim, Teknoloji ve Toplumsal Dönüşüm” bölümünü 2. Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik; James E. Grunig; Tribeca Yayını (Rota Yayınları) 2005 3. Yeni Medya Kuramları; Filiz Aydoğan; Der Yayınları; 2017 4. Teknopoli; Neil Postman; Sentez Yayınları; 2013 5. Global Köy; Marshall McLuhan & Bruce R. Powers; Scala Yayınları; 2011 6. Efsaneler ve Gerçekler – Pazarlama Nasıl Yapılır; Temel Aksoy; CEO Plus Yayınları; 2017 7. Markalar Nasıl Büyür 1-2; Byron Sharp; The Kitap Yayınları 8. https://mustafacingi.com/hit409-okuma-ve-seyretme-listesi/ üzerindeki belgesel video içerikleri

Ders İle İlgili Dosyalar