Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MACROECONOMICS II Üçüncü Düzey ECON 674 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe/İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. EKREM ERDEM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Ders her hafta ilgili öğretim görevlisi başkanlığında her öğrencinin kendisine verilen konuyu önceden hazırlanıp sınıfta anlatması şeklinde işlenecektir. Öğretim üyesi ilave anlatımlarıyla, sorularıyla dersin içeriğini zenginleştirecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı makro iktisat alanında bilimsel çalışmaları takip etme, anlama, eleştirme ve bu tür çalışmalara katkı yapma düzeyine ulaşmaktır.
Dersin Tanımı Bu dersin içeriği, ekonominin bütününe ilişkin olan, makroekonomik konuları ve soruları bilimsel bir yaklaşımla ve detaylıca analiz etmektir. İlgilenilen konular ve soruların bazıları şunlardır:Hane halkı tüketim tercihini nasıl yapar? Firmalar yatırım kararlarını neye göre verirler? Para politikası enflasyonu nasıl etkiler ya da para politikası ile enflasyon arasındaki ilişkiler nelerdir? Para politikasının hedefleri, araçları ve göstergeleri nelerdir ve para otoriteleri bunları nasıl kullanır? Ekonomilerde işsizlik neden görülür ve işsizliği önlemeye yönelik teorik yaklaşımlar nelerdir?

Dersin İçeriği
1 Solow büyüme modeli: modelin dinamikleri, tasarruflar ve nüfusun büyüme üzerindeki etkileri
2 Büyüme teorisinin temel sorunları; Çevre ve ekonomik büyüme ilişkisi
3 Sonsuz ufuk ve ardışık nesiller modelleri: Ramsey-Cass-Koopmans Modeli ve Diamond Modeli
4 Yeni büyüme teorisi: Ar-Ge modelleri, ülkelerarası gelir farklılıkları (beşeri sermaye modelleri)
5 Reel konjonktür teorisi: Teori ve modelin kalibrasyonu
6 Geleneksel Keynezyen dalgalanma teorileri: Ücret ve fiyat katılıkları, hasıla-enflasyon ve para-hasıla ilişkisi
7 Ara Sınav
8 Eksik Nominal Ayarlamanın Mikroekonomik Temelleri: Lucas Eksik Bilgi Modeli, Yeni Keynesyen İktisat
9 Tüketim: Sürekli Gelir Hipotezi, Rastsal Yürüyüş Modeli, Faiz Oranı ve Tasarruf İlişkisi
10 Yatırım: Ayarlama Maliyetli Yatırım Modeli, Tobin''in q Modeli
11 İşsizlik: Etkin Ücret Modelleri, Shapiro-Stiglitz Modeli, Zımni Sözleşmeler, İçeridekiler-Dışarıdakiler Modeli, Histerisiz Etkisi
12 Enflasyon ve Para Politikası: Enflasyon, Para Arzı Artışı ve Faiz Oranları, Dinamik Tutarsızlık, Faiz Oranı Kuralları, Senyoraj ve Enflasyon İlişkisi, Enflasyonun Maliyetleri
13 Bütçe Açıkları ve Maliye Politikası: Hükümetlerin Bütçe Kısıtı, Ricardian Eşdeğerlik Denklemi, Vergi Düzleştirmesi, Bütçe Açıklarının Maliyetleri
14 Yılsonu Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenciler dersin içeriğinde belirtilen soruları tartışabilecek,
2 Makro iktisat literatürünü yakından takip edebilecek bir seviyeye ulaşacak,
3 Ampirik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilecek,
4 Makro iktisat literatürünü yakından takip edebilecek bir seviyeye ulaşacak,
5 Makroiktisat alanındaki bilimsel çalışmaları anlayıp, eleştirebilecek,
6 Makroiktisat alanında bilimsel çalışmalar üretebileceklerdir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 2 3 6
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı David Romer, Advanced Macroeconomics, McGraw-Hill, 2005.
Yardımcı Kaynaklar King, Robert G & Plosser, Charles I, 1984. "Money, Credit, and Prices in a Real Business Cycle," American Economic Review, American Economic Association, vol. 74(3), pages 363-80, June. Robert J. Barro, 1998. "Determinants of Economic Growth: A Cross-Country Empirical Study," MIT Press Books, The MIT Press, edition 1, volume 1, number 0262522543, December.

Ders İle İlgili Dosyalar