Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARAZİ DENEYLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Birinci Düzey İNŞ 522 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe-İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AYKUT EROL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim Ödev
Dersin Amacı Geoteknik araştırmalarda kullanılan deneylerin tanıtılması ve bunların geoteknik tasarın için kullanım özelliklerinin belirlenmesidir.
Dersin Tanımı Standart penetrasyon testi, koni penetrasyon testi, presiyometre testi, arazide kanatlı kesme testi ve alan geçirgenlik testi dahil olmak üzere yerinde testlerin standart prosedürleri. Yerinde testler kullanarak Geoteknik alan karakterizasyonu. Sığ ve derin temel tasarımında yerinde testlerin kullanılması.

Dersin İçeriği
1 Zemin Sondajları ve Numune Alınması.
2 Standart Penetrasyon Deneyi.
3 Koni Penetrasyon Deneyi.
4 Dinamik Sonda ve Diğer Sondalama Deneyleri.
5 Plaka Yükleme Deneyi.
6 Arazi Birim Hacim Tayini ve Arazi CBR Deneyi.
7 Arazi Vane Deneyi,
8 Pressiyometre Deneyi,
9 Dilatometre Deneyi.
10 Arazi Geçirimlilik Deneyleri ve Boşluk Suyu Basıncı Ölçümleri.
11 Arazi Deneyleri İle Zemin Dinamik Özelliklerinin Belirlenmesi.
12 Geoteknik Mühendisliğinde Küçük Genlikli Titreşim Ölçümleri.
13 Arazi Gerilme ve Deformasyon Ölçümleri
14 Arazi deneylerinin Zemin Etüd tasarımında değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Geoteknik mühendisliğinde arazide uygulanabilecek deney yöntemleri ve gereği.
2 Sondaj derinliğini ve sayısını belirleme.
3 Arazi penetrasyon deneyleri, etkiyen faktörler ve sonuçların düzeltilmesi.
4 Arazide gerilme deformasyon özelliklerini belirleme.
5 Arazide dinamik özellikleri belirleme yöntemleri.
6 Uygulanacak deney yöntemine karar verme.
7 Deney sonuçlarını değerlendirilme ve yorumlama.
8 Farklı yöntemlerle belirlenmiş tasarım parametrelerinin karşılaştırma ve değerlendirme.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 12 12
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Site Investigation, Second Edition, C. R. I. Clayton, M. C. Matthews and N. E. Simons Department of Civil Engineering, University of Surrey
Yardımcı Kaynaklar Correlations of Soil Properties, M.Carter and S.P.Bentley

Ders İle İlgili Dosyalar