| 1 | Tarihi olayları değerlendirişte genel bir perspektif ve üst bir bakış edinebilir. |  | 
                
                    | 2 | Tarihi olgulardan genellemelere ulaşarak günümüz problemlerine yeni çözümler sunabilir. |  | 
                
                    | 3 | Kuran merkezli bir tarih algısı edinir. |  | 
                
                    | 4 | İslam tarihini geniş bir perspektiften değerlendirir. |  | 
                
                    | 5 | Tarih felsefesi tartışmalarını İslam tarihi içerisinde değerlendirir. |  | 
                
                    | 6 | İslam Tarihinin ana kaynaklarını kullanma becerisi kazanır. |  | 
                
                    | 7 | Hz.Muhammed'in hayatı ile ilgili rivayetleri bütüncül ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirir. |  | 
                
                    | 8 | Dört Halife, Emevi ve Abbasi dönemlerinin İslam medeniyeti açısından önemini değerlendirir. |  | 
                
                    | 9 | Dört halife, Emeviler ve Abbasiler dönemi ile ilgili tarihi bilgileri tarihi gerçeklik ölçüsünde değerlendirir. |  | 
                
                    | 10 | İlk Müslüman Türk devletlerinin kültür ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |  | 
                
                    | 11 | Osmanlı öncesi Müslüman Türk devletlerini tarih ilminin kurallarına göre değerlendirir. |  | 
                
                    | 12 | Osmanlı Tarihinin dünya tarihi açısından önemini analiz eder. |  | 
                
                    | 13 | İslam devletlerinde gelişen medeniyetinin maddî ve manevî yapı ve özelliklerini bilir. |  | 
                
                    | 14 | İslam medeniyeti hakkında bütüncül bir kavrayışa sahip olur. |  | 
                
                    | 15 | İslam medeniyetinin diğer medeniyet ve kültürlerle ilişkisini analiz eder. |  | 
                
                    | 16 | Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli grameri öğrenir. |  | 
                
                    | 17 | Osmanlıca matbu ve elyazması metinleri okuma becerisi kazanır. |  | 
                
                    | 18 |  |  | 
                
                    | 19 |  |  | 
                
                    | 20 |  |  | 
                
                    | 21 |  |  | 
                
                    | 22 |  |  | 
                
                    | 23 |  |  | 
                
                    | 24 |  |  | 
                
                    | 25 |  |  | 
                
                    | 26 |  |  | 
                
                    | 27 |  |  | 
                
                    | 28 |  |  | 
                
                    | 29 |  |  | 
                
                    | 30 |  |  | 
                
                    | 31 |  |  | 
                
                    | 32 |  |  | 
                
                    | 33 |  |  | 
                
                    | 34 |  |  | 
                
                    | 35 |  |  | 
                
                    | 36 |  |  | 
                
                    | 37 |  |  | 
                
                    | 38 |  |  | 
                
                    | 39 |  |  | 
                
                    | 40 |  |  | 
                
                    | 41 |  |  | 
                
                    | 42 |  |  | 
                
                    | 43 |  |  | 
                
                    | 44 |  |  | 
                
                    | 45 |  |  | 
                
                    | Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |