Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK HALK MÜZİĞİ KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJİ III İkinci Düzey GTM 327 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET ATEŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN MEHMET ATEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Türk Halk Müziği Solfeji ve Kuramı ile ilgili orta bilgileri oluşturmak.
Dersin Tanımı Geleneksel Türk Halk Müziği Nazariyatı hakkında bilgiler, Diziler, usuller ve bunların uygulama biçimlerini kapsar.

Dersin İçeriği
1 Türk Halk Müziğinde Çalgılar, Telli Çalgılar
2 Yaylı Çalgılar
3 Üflemeli Çalgılar.
4 Ritim Çalgılar
5 Solfej Çalışması
6 Tasavvufi Türk Halk Müziği.
7 Solfej Çalışması
8 VİZE HAFTASI
9 VİZE HAFTASI
10 Türk Halk Müziğinde Ağız ve Tavırlar
11 Ağız, Lehçe ve Şive
12 Türk Halk Müziğinde Uzun Hava Türlerinde ki Ağız Özellikleri
13 Solfej Çalışması
14 Türk Halk Müziğinde Kırık Hava Türlerinde ki Ağız Özellikleri
15 Tasavvufi Halk Müziğinde Tavırlar, Solfej Çalışması
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk Halk Müziğinde Yöresel ağız,şive ve dil özelliklerini öğrenir.
2 Türk Halk Müziği Çalgılarını ve sınıflandırılmasını öğrenir.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TRT THM Repertuarı Emnalar, A , (1998) Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı, Ege Üniversitesi Basımevi,ISBN: 975-96687-0-X Izmir Akdoğu, O , (2003) Türk Müziği’nde Türler ve Biçimler, ISBN: 975-95066-0-2, Izmir Altınay, R , (2004) Cumhuriyet Döneminde Türk Halk Müziği, Meta Basım Matbaacılık Hizmetleri, Izmir Özbek, M , (1981) Folklor ve Türkülerimiz, Ötüken Neşriyat A.Ş, ISBN: 975-437126-1, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar Büyükyıldız, Z, (2009) Türk Halk Müziği – Ulusal Türk Müziği, Papatya Yayıncılık Eiğitim, ISBN: 978-605-4220-04-5, İstanbul

Ders İle İlgili Dosyalar