Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HİZMET PAZARLAMASI Üçüncü Düzey İŞLT 517 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ŞÜKRÜ AKDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ.GÖR. NUR BAŞYAZICIOĞLU
Dersin Veriliş Şekli Haftalık ders planında belirtilen konular, projeksiyonda hazırlanan ders sunumları yoluyla anlatılacaktır. Ayrıca,öğrencilerin derse katılımını sağlamak için sınıf içi tartışmalar, yapılacak ve uygulamadan örnekler verilecektir.
Dersin Amacı Ülke ekonomileri içinde hizmet sektörünün önemi giderek artmaktadır ve istihdam oranı giderek yükselmektedir. Hizmet sektörünün önem kazanmasıyla birlikte hizmet pazarlaması da ön plana çıkmaktadır.Hizmet sektörde uygulanabilecek pazarlama stratejilerini örnekleriyle anlatmaktır.
Dersin Tanımı Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi, Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması, Hizmet işletmeleri ve geleneksel pazarlama karması elemanları,Hizmet pazarlaması ve personel, Hizmet ve müşteri, Hizmet pazarlaması ve fiziksel kanıtlar

Dersin İçeriği
1 Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi
2 Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması
3 Hizmet işletmeleri ve geleneksel pazarlama karması elemanları
4 Hizmet pazarlamasında ürün
5 Hizmet pazarlamasında fiyat
6 Hizmet pazarlamasında dağıtım
7 Hizmet pazarlamasında tutundurma
8 Hizmet pazarlaması ve katılımcılar (personel ve müşteriler)
9 Hizmet pazarlaması ve fiziksel kanıtlar
10 Hizmet işletmelerinde talep ve kapasite yönetimi
11 Hizmet kalitesi
12 Hizmet karşılaşmaları
13 Hizmet pazarlamasında müşteri memnuniyeti
14 İlişki pazarlaması ve hizmetlerde uluslararasılaşma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hizmet kavramını tanımlayabilecekler
2 Hizmet sektörlerindeki problemleri tespit edebilecekler
3 Hizmet sektörüne uygun pazarlama stratejileri geliştirebilecekler
4 Hizmet sektöründe personel ve müşterinin önemini kavrayabilecekler
5 Kültürler arası hizmet sektörlerinde tutum farklılıklarını kavrayabilecekler
6 Hizmet sektörü pazarlamasında beceri elde edecekler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ayşe Öztürk, Hizmet Pazarlaması,10. Baskı, Ekin Kitabevi, 2010.
Yardımcı Kaynaklar Nazmi Kozak, Çağıl Hale Özel ve Deniz Karagöz Yüncü, Hizmet Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara, 2011.

Ders İle İlgili Dosyalar