Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AKUSTİK Birinci Düzey EM 424 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Necmi TAŞPINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ses ile ilgili kavramları öğrenmek, gürültünün nasıl ölçüldüğünü öğrenmek, mikrofonların ve hoparlörlerin çalışma prensiplerini öğrenmek, seslendirme sistemlerinin nasıl kurulduğunu öğrenmek.
Dersin Tanımı Ses alanı büyüklükleri, sesin gürlüğü ve gürlük seviyesi, gürültü ölçümü, gürültü izolasyonu, çınlama, hesaplanması ve ölçümü, mikrofonlar ve çeşitleri, hoparlörler ve çeşitleri, seslendirme sistemlerinin dizaynı, Sayısal ses kaydı.

Dersin İçeriği
1 Ses alanı büyüklükleri.
2 Gürlük. Gürlük seviyesi.
3 Ses spektrumu. Gürültü ölçümü.
4 Ses seviyemetre.
5 Gürültü spektrum analizörleri.
6 Gürültü kriteri. Gürültü izolasyonu.
7 Çınlama, hesaplanması ve ölçümü.
8 Salon Akustiği.
9 Bina Akustiği.
10 Elektroakutik dönüştürücüler.
11 Mikrofonlar ve çeşitleri.
12 Hoparlörler ve çeşitleri.
13 Seslendirme sistemlerinin dizaynı.
14 Sayısal ses kaydı.
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı.
2 Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
3 Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
5 Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı.
6 Bireysel çalışma becerisine katkı sağladı.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları.
Yardımcı Kaynaklar • Engineering Principles of Acoustics: Noise and Vibration Control, Douglas D. Reynolds, Allyn and Bacon Inc., Boston, 1981. • Engineering Acoustics and Noise Control, Conrad J. Hemond, Jr., Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey, 1983. • Acoustics of Studios and Auditoria, V.S. Mankovsky, Focal Pres Limited, 1971.

Ders İle İlgili Dosyalar