Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK-I Üçüncü Düzey MAT 111 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MUZAFFER ATASOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Genel Matematik I in temel konularını ve ilgi alanlarını gözden geçirme
Dersin Tanımı Küme, fonksiyon, dizi, limit, süreklilik, türev, türevin uygulamaları gibi genel matematiğin temel konuları.

Dersin İçeriği
1 Kümeler
2 Fonksiyonlar
3 Özel tanımlı fonksiyonlar
4 Diziler, Dizilerin limitleri
5 Fonksiyonların limitleri
6 Süreklilik ve Süreksizlik çeşitleri
7 Türevin tanımı
8 Türev alma kuralları
9 Türevin geometrik ve fiziksel anlamı
10 Belirsiz ifadeler
11 yerel ve mutlak ekstremumlar
12 Eğrilerin bükeyliği ve büküm noktaları
13 Ekstremum problemleri
14 Fonksiyonların grafiklerinin çizilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Küme kavramı ve kümeler cebirinin temelleri
2 Fonksiyon kavramı ve periyodik, üstel, logaritmik fonksiyon gibi türlerin kavranılması
3 Dizi ve dizilerin limitleriyle genel limit kavramına geçiş
4 Fonksiyonların limitleri tanımı ve örneklerle pekiştirilmesi
5 Süreklilik tanımı ve örneklerle bu konunun kavranılması
6 Süreksizlik çeşitlerinin örneklerle pekiştirilmesi
7 Türev kavramının tanımı ve türev süreklilik ilişkisinin önemi
8 Türev alma kurallarının kazanılması
9 Türevin geometrik ve fiziksel yorumunun kavranılması
10 Belirsizlikler, ekstremum problemleri, fonksiyonların grafiklerinin çizimi gibi temel türev uygulamalarının kavranılması

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. M. BALCI , Genel Matematik cilt 1 , Balcı yayınları, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Geoerge B. Thomas , M.D. Weir,J.R. Hass,(Çeviri Editörü Prof. Dr. Mustafa BAYRAM) Thomas Kakülüs cilt 1,Metrik baskı,İstanbul

Ders İle İlgili Dosyalar