Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARAYOLU ÜSTYAPI TASARIMI İkinci Düzey İNŞ 532 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BEKİR AKTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BEKİR AKTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta Sözlü Anlatım
Dersin Amacı Karayolu üstyapılarının tasarımına yönelik temel bilgilerin verilmesinin yanısıra, esnek ve rijit üstyapıların tasarımı ile ilgili analitik ve analitik-ampirik yöntemler hakkında teorik ve pratik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Üstyapı Seçim Metodolojisi - Üstyapıların Davranışı - Esnek ve Rijit Üstyapılar İçin Gerilme Teorileri - Esnek Üstyapıların Analitik ve Analitik-Ampirik Yöntemle Tasarımı – Esnek Üstyapıların Takviyesi - Rijit Üstyapıların Analitik ve Analitik-Ampirik Yöntemle Tasarımı – Esnek Üstyapıların Takviyesi - Rijit Üstyapıların Takviyesi

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Üstyapı Seçimi
3 Üstyapıların Davranışı
4 Esnek Üstyapılar için Gerilme Teorileri
5 Rijit Üstyapılar için Gerilme Teorileri
6 Esnek Üstyapıların Analitik Tasarımı
7 Esnek Üstyapıların Analitik-Ampirik Tasarımı
8 Arasınav
9 Esnek Üstyapıların Takviyesi
10 Esnek Üstyapıların Takviyesi
11 Rijit Üstyapıların Analitik Tasarımı
12 Rijit Üstyapıların Analitik-Ampirik Tasarımı
13 Rijit Üstyapıların Takviyesi
14 Rijit Üstyapıların Takviyesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Karayolu esnek ve rijit üstyapılarını öğrenir.
2 Yol üstyapı tasarımında kullanılan yöntemleri öğrenir.
3 AASHTO ve diğer yöntemlerle esnek üstyapıların projelendirmesini bilir.
4 AASHTO ve diğer yöntemlerle rijit üstyapıların projelendirmesini bilir.
5 Yol üstyapı tasarımındaki etken parametreleri bilir.
6 Yol üstyapı tasarımındaki kullanılan yazılımları tanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 5 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 5 4 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1) Karayolu Tasarım El Kitabı, Karayolları Genel Müdürlüğü. 2005 2) Pavement Design and Materials. A. T. Papagiannakis, E. A. Masad. 2012
Yardımcı Kaynaklar 1) Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar