|
1 |
Syllabus tanıtımı. Rus Edebiyatında “Gümüş Çağ” kavramının öğrencilerle birlikte tanımının yapılması. Gümüş Çağ’ın düşünce temelini atan filozofların (V.Solovyov, N.Berdyayev, S.Bulgakov, P.Florenskiy) felsefelerinin açıklanması. V.Solovyov ile sembolistler arasındaki ilişkilerin anlatılması. Düşünürün Aşkın Anlamı adlı makalesinden bölümlerin okunması. N.Berdyayev’in sembolist şairlerle birlikte ortaya attığı Ortodoks Hristiyan felsefenin prensiplerinin açıklanması. Gümüş Çağ’ın edebi özelliklerinin açıklanması.
|
|
2 |
Edebiyatta Rus Sembolizmi. “Büyük” ve “Genç” sembolistler. Akımın kurucu ve temsilcilerinden V. Bryusov’un yaşamı, edebi kişiliğinin, politik hayattaki yerinin anlatılması. Şairin kişisel manifestosu olan Genç Şaire adlı şiirinin incelenmesi, Yaratıcılık ve Moskova adlı şiirlerinin analizi.
|
|
3 |
“Büyük” sembolistlerin temsilcilerinden, Petersburg sembolizmi ekolünün kurucusu D. Merejkovskiy’in hayatı ve edebi kişiliğinin anlatılması. Şairin Eski Oktavlar adlı biyografik poemasından bölümlerin okunması. Şairin Kış Gecesi şiiri ile A.S.Puşkin’in aynı adlı şiirinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
|
|
4 |
Petersburg akımının temsilcilerinden, “Büyük” sembolist, Z.Gippius’un yaşamı, şairliği ve yayıncılığın anlatılması, Şairin Güçsüzlük şiirinin, M.Lermontov’un Yelken adlı şiiri ile karşılıklı okunması. Gippius’un Anton Kraynıy imzası ile yayınladığı eleştirileri ve yazdığı günlüklerinden parçaların incelenmesi.
|
|
5 |
Moskova ekolünden “Büyük” sembolist şair K.Balmont’un yaşamı ve edebi kişiliğinin anlatılması. Şairin edebi sanatında seslerin rolünün açıklanması. Rus sembolizminin önemli şiirlerinden Sazlar adlı şiirinin incelenmesi. Şairin Fantezi adlı şiirinin ayrıntılı analizi.
|
|
6 |
“Genç” sembolistlerden A. Blok’un yaşamı ve edebi sanatının anlatılması. Şairin On İki adlı poemasının incelenmesi, eserdeki politik ve dini sembollerin öğrencilere örneklerle açıklanması.
|
|
7 |
Bir diğer “Genç “ sembolist olan A.Belıy’ın yaşamı, edebi kişiliği ve Türkiye’de son yıllarda yayıncıların ilgisini çeken düzyazı eserleri hakkında bilgi verilmesi. Şairin Umutsuzluk adlı şiirinin incelenmesi.
|
|
8 |
Ara sınav.
|
|
9 |
Akmeizm akımı ve kurucusu N.Gumilyov’un yaşamı, edebi kişiliği üzerine açıklamaların yapılması. Şairin Konstantinopol adlı şiirinin görsel malzemelerle analizinin yapılması.
|
|
10 |
Akmeizm akımının temsilcisi A.Ahmatova’nın yaşamı ve edebi kişiliği hakkında bilgilendirmenin yapılması. Şairin politik baskılardan etkilenişinin sanatında izinin sürülmesi; Ağıt adlı şiirinin incelenmesi.
|
|
11 |
Bir diğer Akmeist şair Osip Mandelştam’ın hayatı ve edebi kişiliğinin açıklanması. Rehabilitasyon kamplarına gönderilen diğer şairler hakkında kısa bilgilendirme. Kendi Kendimizle yaşıyoruz adlı şiirinin tarihsel perde arkası ile incelenmesi.
|
|
12 |
Rus Edebiyatında Futurizm, ekollar (Tsentrifuga, Kubofuturizm) ve temsilcilerinin (V.Mayakovski, B. Pasternak, V. Hlebnikov, V. Hodaseviç) yaşamları ve edebi kişilikleri üzerine bilgilendirme. Şiirlerinden örneklerin sunulması.
|
|
13 |
Gümüş Çağı’nda eserler verip de, bu çağın herhangi bir akımıyla kategorize edilemeyen şairlerin (İ.Bunin, V. Nabokov, M.Tsvetayeva) yaşamları ve edebi yaratıcılıkları hakkında bilgilendirme. M.Tsvetayeva’nın A.Blok’a ithaf ettiği şiirlerinin ve günümüz Rus kültüründe rastlanan şaire ait izlerin incelenmesi.
|
|
14 |
Rus edebiyatında İmajinizm akımı hakkında bilgilendirme. Bu akımın en önemli temsilcilerinden S. Yesenin’in hayatının ve edebi kişiliğinin Yesenin adlı film (Rusya,2005) eşliğinde işlenmesi. Şairin Fars Geceleri poemasının incelenmesi.
|
|
15 |
Final sınavı.
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|