Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANTEN DİZİ SENTEZİ İkinci Düzey EEM 564 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KERİM GÜNEY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Anten dizi metotlarını öğretmek.
Dersin Tanımı Anten dizi sentez metotları.

Dersin İçeriği
1 İki Elemanlı Lineer Dizi
2 N Elemanlı Lineer Dizi
3 Düzlemsel Dizi
4 Dairesel Dizi
5 Binom Dizisi
6 Chebyshev Dizi Sentezi
7 Schelkunoff Polinom Metodu
8 Fourier Dönüşüm Metodu
9 Woodward Metodu
10 Taylor Metodu
11 Genetik Algoritma İle Dizi Sentezi
12 Tabu Araştırma Algoritması İle Dizi Sentezi
13 Parçacık Sürü Optimizasyonu İle Dizi Sentezi
14 Arı Algoritması İle Dizi Sentezi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Lineer ve Düzlemsel dizilerin avantajlarını tanımlayabilecektir.
2 Klasik yöntemler ile lineer dizi sentezi yapabilecektir.
3 Esnek hesaplama yöntemleri ile dizi sentezini gerçekleştirebilecektir.
4 Yan demet bastırma yapabilecektir.
5 Diyagramda sıfırlama gerçekleştirebilecektir.
6 Demet şekillendirme yapabilecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 3 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 4 32
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Antenna Theory, Analysis and Design; C.A. BALANIS; 1982; John Wiley.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar