Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK DİLİ ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci Düzey TDE 590 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ARGUNŞAH
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Abdülkadir DAĞLAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Turgut KOÇOĞLU-Öğr. Gör. Dr. Abdülkadir DAĞLAR
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
Dersin Tanımı Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları tanımlar.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2 Bilimsel araştırmanın önemini ifade eder.
3 Bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini açıklar.
4 Bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini uygular.
5 Alanyazın ve kaynak tarama çalışması yapar.
6 İstatistik ile ilgili temel kavramları tanımlar.
7 Bilimsel araştırma önerisi raporu hazırlar
8 ara sınav
9 Araştırmanın Biçimsel Yapısı, Erciyes Üniversitesi Tez Yazım Kılavuzunun İncelenmesi.
10 Öğrencilerin Araştırma Konusunu Belirlemesi, Konu İle İlgili Makalelerin Tartışılması.
11 Araştırma Konusu İle İlgili Verilerin Derlenmesi ve Raporlanması.
12 Araştırma Raporunun Tamamlanması ve İncelenmesi.
13 Başarılı Araştırmaların Sunumu, Etkin Sunum Tekniklerinin Uygulanması
14 Başarılı Araştırmaların Sunumu, Etkin Sunum Tekniklerinin Uygulanması
15 final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ders tamamlandığında öğrencilerden; dersin içeriğindeki teorik bilgiyi kavramış olmaları,
2 bu bilgileri kullanarak tartışma ortamına katılabilmeleri,
3 SPSS programını kullanarak istatistiksel analiz yapabilmeleri,
4 Tez öncesi; bilimsel bir konuda bilgi toplama, eleştirel okuma, araştırma yapma, yazılı rapor hazırlama, kaynak gösterme, vb. pratikleri kazanma
5 bunların sonucunda bilimsel araştırma önerisi raporu hazırlayabilmeleri beklenmektedir.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Halil Seyidoğlu, “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, 2009, Güzem Can Yayınları (10. Baskı). Prof. Dr. Niyazi Karasar, “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, 2009, Nobel Yayınevi (20. Baskı). Ayhan Ural, İbrahim Kılıç, “Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi”, 2005, Detay Yayıncılık, (1. Baskı).
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Halil Seyidoğlu, “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, 2009, Güzem Can Yayınları (10. Baskı). Prof. Dr. Niyazi Karasar, “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, 2009, Nobel Yayınevi (20. Baskı).

Ders İle İlgili Dosyalar