Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANALİTİK FELSEFE Birinci Düzey FEL411 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VEDAT ÇELEBİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. VEDAT ÇELEBİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. VEDAT ÇELEBİ
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze -Anlatım Tartışma
Dersin Amacı Analitik felsefenin kavramlar ve problemlerini açıklayabilme. Analitik felsefenin ne olduğu hakkındaki tartışmalar konusunda bilgi sahibi olabilme.
Dersin Tanımı Analitik felsefenin kavramlar ve problemlerini açıklayabilme. Analitik felsefenin ne olduğu hakkındaki tartışmalar konusunda bilgi sahibi olabilme. Dil ve anlam.

Dersin İçeriği
1 Analitik felsefeye genel bir giriş
2 Analitik felsefenin tarihsel kökenleri
3 Analitik felsefenin temel kavramları
4 Analitik felsefenin temel soruları
5 Wittgenstein''''''''ın Tractatus adlı eserinde Dil ve dünya ilişkii
6 Wittgenstein''''''''ın Tractatus adlı eserinde resim kuramı
7 İşaret edilen söylenebilen ayrımı
8 Midterm exam
9 Wittgenstein''''''''ın Felsefi Soruşturmalar adlı eserinde gündelik dil ve dil oyunları kavramı
10 Gottlob Frege: Anlam ve Referans
11 Bertrand Russell:Betimleme kuramı
12 Bertrand Russell:Mantıksal atomculuk
13 S. Kripke: Özdeşlik mantığı
14 Söz edimleri kuramı: Austin
15 Söz edimleri kuramı: Searle
16 FINAL EXAM
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Analitik felsefe içindeki düşünceleri açıklar.
2 Doğrulanabilirlik ve yanlışlanabilirlik arasında ilgileri kurar.
3 Analitik felsefedeki temel problemleri ve onlara önerilen çözümleri açıklar.
4 Doğrulanabilirlik ve yanlışlanabilirlik arasında ilgileri kurar.
5 Doğrulanabilirlik ve yanlışlanabilirlik arasındaki ilgileri tartışır.
6 Günümüzdeki tartışmalar üzerinde bu dönem filozoflarının etkilerini analiz eder.
7 Analitik felsefe hakkında bazı dökümanları toplayıp yorumlar.
8 Çağımızın problemleriyle bu felsefenin bağlantılarını açıklar.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı J-G. Rossi, Analitik Felsefe (Paradigma Yay.). Arda Denkel Anlam ve Nedensellik
Yardımcı Kaynaklar Wittgenstein, Tractatus, (trans. By D.F.Pears-B.F. McGuinness, Routledge, 1975. -L. Wittgestein, Philosophical Investigations, (trans. by G.E.M Anscombe), Blackwell Publishing, 2001. -L. Wittgenstein, The Blue and Brown Boks, Blackwell Publishing, 1992.

Ders İle İlgili Dosyalar