Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MADALYON İkinci Düzey HEYU408 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK VE UYGULAMA
Dersin Amacı MADOLYON UN HEYKEL SANATI İÇERİSİNDEKİ YERİNİ TANIMLAYIP KONU DOĞRULTUSUNDA UYGULAMA YAPTIRMAK
Dersin Tanımı GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE MADOLYON''UN UYGULAMASI VE TANIMI ÜZERİNDE DURMAK.

Dersin İçeriği
1 DERSİN TANIMI VE MALZEME BİLGİSİ HAKKINDA ÖĞRENCİLERLE GÖRÜŞME.
2 MADOLYON TASARIM ÇİZİMLERİNE BAŞLAMA
3 ÇİZİMLERİN ELEŞTİRİSİ DOĞRULTUSUNDA DÜZELTMELER YAPMA.
4 UYGULAMA YAPACAK MALZEMEYİ BELİRLEME VE ÇALIŞMAYA BAŞLAMA
5 UYGULAMA
6 KALIP ALMA VE SINAVA HAZIRLIK
7 ARA SINAV
8 fİNAL ÇALIŞMASI İÇİN TASARIM YAPMA
9 TASARIMLAR HAKKINDA ELEŞTİRİ ALARAK DÜZELTME
10 ÇALIŞMAYA UYGUN MALZEMENİN BELİRLENMESİ VE ÇALIŞMANIN BAŞLAMASI
11 UYGULAMA
12 UYGULAMA
13 UYGULAMA
14 UYGULAMA
15 UYGULAMA
16 KALIP ALMA VE SINAVA HAZIRLIK
17 FİNAL SINAVI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 MADOYONUN TARİHİ SÜREÇ İÇERİSİNDEKİ GELİŞİMİNİ VE ÖNEMİNİ KAVRAR
2 TEKNİK BOYUTTA KULLANDIĞI MALZEMEYİ TANIR
3 EL BECERİSİNİ GELİŞTİRİR
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Modern sanatın öyküsüMehmet Yılmaz, Modernden Postmodern Sanat, Ütopya yay. Rıfat Şahiner, Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Yeni İnsan Yayınevi Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Kuramı, Dost Kitabevi
Yardımcı Kaynaklar Modern sanatın öyküsüMehmet Yılmaz, Modernden Postmodern Sanat, Ütopya yay. Rıfat Şahiner, Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Yeni İnsan Yayınevi Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Kuramı, Dost Kitabevi

Ders İle İlgili Dosyalar